Kuidas talub eestlane teetöid ja mis juhtub, kui tuiksoone remont kestab ööpäeva?
Teisipäeva hommikul, kui hakati vana tänavakatet freesima ja üks tänavapool suleti, olid autode järjekorrad kõige pikemad, aga mitte nii pikad, et oleksid Keskväljakut ummistanud. Lugesime aeg-ajalt läbipääsu ootavate autode arvu, kõige rohkem oli neid rivis 32. Ei midagi hullu!
Läbipääsu ei takistanud mitte ainult teetööd, vaid ka sõitvad rongid, mida teatavasti liigub tihedalt. Lõuna ajal, kui rongiliikluses oli pikk paus, said ka töömehed kiiremini tegutseda.
Kõige rohkem kohutas elanikke teade raudteeülesõidu täielikust sulgemisest öösel vastu kolmapäeva. Tegelikult päris kinni tänavat ei pandudki. Lisaks operatiivsõidukitele lubati läbi ka teised öised sõitjad ja isegi rekkad. Tee-ehitusmasinate, prožektorite ja aurava asfaldi vahel liikumine oli kui põrguväravast läbisõit.
Keila Leht uuris, kuidas mõjus ülesõidu remont Usinale ja Jõe kauplusele.
Usina kohvikus olid toidupakkujad kella 11 järel üpris mõtlike nägudega ja kardeti lõunatajate suurt vähenemist. Kes see hakkab nende juurde seiklema, kui süüa saab ka teisel pool raudteed. Kella ühe paiku oli parkla tavapäraselt autosid täis ja klientide lojaalsus söögikohale kinnitust leidnud.
Jõe kaupluse müüjad oli hommikul omajagu elevil, ehk toob inimeste tavaelu segav teeremont neile rohkemgi ostjaid, lootsid nad. Kassa õhtune ülelugemine seda kahjuks ei kinnitanud.
Järgmise päeva hommikul oli autojuhtide huvi suur, kui ülesõidust üle sõideti. Mida tehti, palju tehti, kuidas tehti. Esimene jõnks ratta all tõi pettumuse, teine süvendas seda, kolmas pani kiruma... Kui päeval kommenteeriti liiklusolusid harva, siis kolmapäeval pääses Facebooki kommentaaride tulv. Toome siinjuures ära osa neist.
• Ülesõidu koht on minu arvates nüüd kordades hullem. Rööbaste vahel on suured künkad (nagu lamavad politseid). Miks ei tehtud ülesõitu korralikult korda? On palju teisi ülesõidukohti, kus ei saa arugi, et sõidad üle raudtee.
• See remont oli nüüd küll pettumus! Kõik ülejäänud ülesõidud enne ja peale Keilat on kaasaegsed ja erilahendusega ülesõidud, meil aga pandi tavaline talvine asfalt ja sedagi mitterahuldavalt. Miks sellist tööd tehakse? Ootaks väga Eesti Raudtee kui tellija ja tööde tegija vastust.
• Nagu eelnevalt mainitud – ülesõit hullem kui enne! Kui hommikul 6.25 sealt üle sõitsin, siis onukesed alles jalutasid, potskad käes, ja masinad olid veel keset teed.
• Isegi kartulipõllul on parem sõita....
Linnapea Enno Felsi kommentaar: „See ei olnud küll see kvaliteet, mida me oodanuks. Linnavalitsus saatis juba järgmisel päeval Eesti Raudteele tööde kvaliteedi kohta märgukirja.“