Maanteeameti projektijuhi Meelis Laanpere sõnul ehitatakse koos eritasandilise ristmikuga neljarajaliseks ka Tallinna ringtee 4,4-kilomeetrine lõik (kilomeetrid 11,8-16,2) olemasolevast Jüri eritasandilisest ristmikust kuni Kurna sõlmeni.

"Sellega jätkub Tallinna ringtee väljaehitamine I klassi tingimustele vastavaks maanteeks, kus sõidusuundade (2+2) vahel on eraldusriba ning kohalik liiklus on põhitrassi omast eraldatud," selgitas Laanpere.

Projektijuhi sõnul viiakse Kurna ringteega ristuv Kurna- Tuhala maantee viaduktiga üle põhimaantee. "Sama ristmiku juurde ehitatakse ka jalg- ja jalgrattatee viadukt ning Kurna küla juurde ringtee alt läbi minev jalg- ja jalgrattatee tunnel," kirjeldas Laanpere eritasandilist ristmikku ning lisas, et ehituse valmides paraneb oluliselt kogu lõigu liiklusohutus. Liiklus muutub sujuvamaks ning bussiliiklus suunatakse kogujateedele.

Projekti sisse mahub ka ringteega ristuva Kurna-Tuhala maantee 2,7-kilomeetrise lõigu ehitamine kaherajaliseks III klassi maanteeks, 1520 meetrit jalg- ja jalgrattateid, 4,2 kilomeetrit koguja- ja juurdepääsuteid ning 480 meetrit müratõkkeseinu.

Vastavalt lepingule peab ehitaja ehitustööde ajal tagama ringteel vähemalt 1+1 asfalteeritud sõiduraja olemasolu ning samuti peavad kõik ajutised ümbersõidud ja laiendused olema asfaltbetoonist kattega.

Kogu ehitusobjektil ei või liiklusseisakud ületada 5 minutit ja seisakutest tekkinud järjekorrad ei tohi ületada 1,5 kilomeetrit.

Teie ettevõte hooned asuvad Kurna ristmiku vahetus läheduses. Kuidas võib uus ja suurejooneliselt ehitatav ristmik Kiili Betooni tegemisi mõjutada?

RAIN SINIMAA
OÜ KIILI BETOON JUHATAJA

Kolimise plaane pole meil siiani olnud. Oleme seniste ristmiku ehitusplaanidega tutvunud. Oleme arvestanud selle kõige mustema variandiga, et jääme ehitusele ja uuele ristmikule ette.
Need variandid on meil valmis mõeldud, ning kui jääme ette, oleme sunnitud kolima. Sellisel juhul pole kavas kaugele kolida, jääme ikka Harjumaa piiresse.