Küsime tasu ja hoolimist
Tõepoolest, paljude teiste elualade esindajatega või paljude meie linna elanike sissetulekugagi võrreldes saabki piisavalt, ja mõnele näib, et paljugi.
Tegelikult on õpetajate (lasteaiaõpetaja, üldhariduskooli õpetaja, kutseõpetaja, ...) töötasust räägitud liiga palju. Just nimelt räägitud. Ja siis ikka sellest, et seda peaks tõstma või et seda ei saa tõsta. Tõstmise endani jõutud polegi. Kui parematel aastatel mõned protsendid juurde rehkendatigi, siis järgnevatel need jälle vähemaks sehkendati.
Ei kirjutagi selleks, et õpetajate nõudmisi kuidagi õigustada. Seda polegi tarvis: need nõudmised on õigustatud. Küll aga tahaks veelkord öelda neile, kes õpetajate käitumisega rahul pole, et niisugune teguviis on vajalik meie kõigi huvides. On vajalik, et oluline hulk inimesi ühiskonnas oleksid milleski ühte meelt, seisaksid ühe eest - meie kõigi väärilise töötasu, inimväärse elu ja sotsiaalse kindlustatuse eest. Õpetajate ja nende toetajate tulek miitingule oli oluline ettevõtmine pööramaks tähelepanu paljudele probleemidele. Kooli ja õpetaja suhtes on ühiskonnal (kogukonnal) suured ootused. Seda, mis meie ümber näib halvasti või puudu olevat, pannakse ikka koolile süüks. Ka aastate ja aastakümnete pärast. Siis on meie praegused õpilased tööjõud, maksumaksjad, riigi-keele-kultuuri arendajad-säilitajad. Kui õpetaja küsib palka, küsib ta kõigi jaoks: tööd töötule, sotsiaaltoetust puudega inimesele, kerkimist miinimumpalgale, tulubaasi omavalitsusele, märkamist, hoolimist, otsustamist, tegutsemist....
Kerge ei ole kellelgi. Vähim, mida teha saame, on toetada neid, kes saavad küsida. Ja küsija suu pihta, teadagi, ei lööda.