CarCops Autovalve seadet saab ühendada autos oleva Garmini seadmega. Selle kaudu saab juhiga kahepoolselt suhelda, saata juhile teekond otse Garminile ja sihtkohta juhatab juba GPS ise. Juhil ei ole vaja sihtkohti sisestada ja saab keskenduda sõitmisele. Sihtkohad saadab logistik mugavalt oma arvuti tagant. Arendamisel on ka konteinerite jälgimine, mis on seotud konkreetse autoga ning kliendil on võimalik jälgida oma kauba liikumist ja staatust reaalajas.

CarCopsi klient saab avada ka kontod erinevatele koostööpartneritele ja määrata, millist sõidukit nad näevad. Lisades oma lehele vastava koodi on teie autopark ja nende asukohad ka klientidele jälgitavad reaalajas Google maps kaardil. Sidudes kauba konkreetse autoga on kliendil näha ka kauba liikumine.

Logistikul on täpselt näha iga masina kohta, mitu kilomeetrit on jäänud järgmise hoolduseni, mitu päeva kehtib veoautol kindlustus ja kes on autojuht, et vajadusel ühendust võtta. Autojuhile saab helistada mugavalt otse arvuti ekraanilt, kasutades Skype`i.

Reaalajas saab jälgida veoautode asukohta ja kui klient helistab ning uurib, millal masin saabub, kus asub või millal jõuab, saab seda ka täpselt öelda. Samuti saab lahendada vaidlusi, kui väidetakse, et veoauto jäi hiljaks. Sõiduajaloost saab lihtsalt tuvastada, kus ja millal veoauto asus.
Juhil ei ole vaja sihtkohti sisestada ja saab keskenduda sõitmisele

Kuidas saab jälgida kütusekulu?

Üks suuremaid kulusid transpordis on kahtlemata kütus. Selle kulu täpne jälgimine ja kontrolli all hoidmine on väga oluline. Aastaid tagasi oli selleks vaja veoauto paak puurida auk ja paigaldada lisaandur, see kalibreerida ja seadistada. Kogu paigaldus kahepaagilisele masinale võttis kaua aega.

Enam ei ole vajadust paaki auku puurida ega kallist kütuseandurit paigaldada, kuna kütuse info loetakse tootjapoolt paigaldatud andurist. Kogu paigaldus võtab aega 1-2 tundi.

Kuidas kaitsta masinaparki kütusevarguste eest?

Ettevõtjatele ei ole ka võõrad kütusevargad, kes himustavad nende kütust. 500-liitrise paagi tühjendamisel on ettevõtja kahju ligi 700 eurot. Kütusevarguse vastu pakub CarCops autovalve spetsiaalset paagile paigaldatavat korki, mis teavitab ettevõtet SMS või e-posti teel, kui kütusepaak avatakse. Lisaks on kütusekork varustatud terasest sõelaga, mis teeb kütusevarguse võimatuks. Samuti aitab paagile paigaldatud kütuse nivooandur, mis kütuse järsul langemisel teavitab omanikku SMS-i teel. Investeering tasub ära juba esimese kütusevarguse ärahoidmisel.

Mida võimaldab CAN BUS lahendus?

CAN BUS lahendus on üks parimaid viise jälgida sõiduki parameetreid tuhandete kilomeetrite tagant ja teha diagnostikat, kui masin käitub imelikult. CAN BUS on infokanal, milles liigub terve auto informatsioon. Välja töötas selle 1983. aastal Robert Bosch. Ühendades CAN BUS lugeja selle infokanali külge muutuvad kõik masina tähtsad näitajad omanikule nähtvakas. Tutvustavat videot vaata SIIT.

Lähitulevikus saab jälgida ka veoauto ajust tulevaid veakoode ja tuvastada probleeme varakult ning saata masin lähimasse teenindusse. Olgu masin siis Saksamaal või Venemaal. Mõningad parameetrid, mida praegu saab jälgida CAN BUS lahendust kasutades on mootori pöörded, koormus, temperatuur, töötunnid, kütusekulu, õlirõhk, veose temp, rehvi rõhk, aku pinge, telje koormus, jahutusvedeliku temp, mitu kilomeetrit järgmise hoolduseni ja palju muud.
Loe lähemalt CarCops Autovalve CAN BUS lahendusest SIIT.

Miks paigaldada paagile lisa kütuseandurid?

Lisaanduri eelis ajust kütuse andmete lugemisele on lisaanduri pidev töösolek ka pärast süüte välja lülitamist. Autotootja paigaldatud andur lülitab ennast välja koos kõigi auto aju andmetega, kui süüde välja lülitatakse. CAN BUS sobib kütuse jälgimiseks sõidu ajal, aga kui soovitakse jälgida kütust ka seisu ajal ning saada SMS või e-kiri kütusevargusest, siis soovitame kasutada lisaandureid, mis mõõdavad pidevalt kütuse taset paagis.

Kuidas teenus aitab ettevõttel kokku hoida?

Koheselt on näha autopargi erinevate veoautode keskmine kütusekulu ja autojuhi sõidustiil. Mõni juht on harjunud näiteks autot tühikäigul hoidma, kui on tegu peatuste või ootejärjekorraga. Päeva lõpuks on näha, kui palju on auto tühikäigul töötanud ning korraldada vajadusel juhiga vestlus. Jälgida saab ka mootori pöördeid, mis kajastuvad ka juhi keskmises kütusekulus.

Mis lisaväärtust annavad ettevõttele aruanded ja raportid?

Kõik aruanded ja raportid saab välja võtta igal ajal tabeli või graafiku kujul. Olgu selleks siis mootori töötunnid, sõidu kiirus, kütuse raport või mootori töö tühikäigul. Kõik raportid on väga ülevaatlikud ja kasutatakse erinevate veoauto müüjate poolt garantii ajal ka garantiivaidluste lahendamisel. Näiteks kui garantii ajal on veoauto mootor üle kuumenenud, õli on kadunud, siis klient ei saa minna väitega, et ise läks katki. Sellised vaidlused lahendatakse väga kiirelt, kui kliendile esitatakse vastavad väljavõtted.

Paljud ettevõtted maksavad oma töölistele palka, tuginedes tööaja raportitele, samuti saab tööandja kontrollida, kas autojuhi töötunnid on reaalselt täis, et kinni pidada Euroopa Liidus kehtivast töö- ja puhkeaja seadusest. Logistiku töö teeb see kordades lihtsamaks, kui on näha, kui palju töötunde ühel või teisel autojuhil on veel jäänud, et paremini planeerida tööde jaotust.

Sõidupäevik aitab jälgida täpselt, mitu kilomeetrit läbiti ja kui palju aega kulus. Eriti kasulik on, kui tehakse tööd erinevatele ettevõtetele. Siis on hea esitada täpne kilomeetrite, kütuse ja aja kulu.

Kas tegelete ainult veoautodega?

Veoautod on meie põhisuund, aga meie klientide seas on ka väga palju tavasõidukeid ja kaubikuid. Põllumajandus-, metsandusmasinatest pakume CAN BUS ehk masina ajust andmete lugemist John Deere mudelitel. Rasketehnika poole pealt on veel kaetud Hyundai, CASE ja Manitou. Vastavalt kliendi soovile paigaldame jälgimise lahenduse ka eritehnikale, nagu rongid ja laevad.

Lähiajal tulemas palju uuendusi, mille vastu transpordi- ja logistikaettevõtted huvi on tundnud ja hoiame lugejaid kindlasti kursis.

Jaga
Kommentaarid