Esmaspäeva hommikul, kui kõik osalejad olid kohale jõudnud, alustati tutvumisega. Et asi ladusamalt läheks, said lapsed rinda nimesildid, täpselt samuti ka laagri juhataja Annika ja kasvataja Urmet. Nimed-näod paika pandud ja peaaegu ka meelde jäetud, toimus ringkäik LaitseRallyPargis, et oleks teada, kus asub õppeklass, sõiduõppe plats ja puhkemajad. Koos loeti läbi sisekorraeeskirjad, et oleks kõigil selge, milline on laagrikord.

Pargile tiir peale tehtud, söödi kibekiire esimene lõuna, sest juba oli kuulda, et õppeklassis ootab lapsi Eesti ralliäss Margus Murakas. Tema jutustas autodest ja sõitmisest üldiselt ning loomulikult põnevamad näpunäited ja juhtumised põhinesid pikajalisele kogemusele rallimaailmast. Teooria selge, algas see pool päevast, mis kujunes nädala jooksul kõigile lemmikuks - sõiduõpe. Esialgu tehti tutvust elementaarsega, prooviti paigalt minekut ja esimest käiguvahetust. Kuna lapsed olid eelnevalt autosõiduga juba veidi tuttavad, mõni ka rohkem, saadi hakkama suurepäraselt. Mida päev edasi, seda keerulisemaks läksid harjutused platsil: slaalom, külgboks, pidurdusteekonna õige hindamine, ümberpõiked jne. Kõik selleks, et laagri viimasel päeval istuda ehtsa ralliauto BMW rooli ja osaleda edukalt rallisprindi võistlusel.

Teine päev algas automudelismiga. Oli paljudele üllatus, et sel alal Eesti Meistrivõistlusi korraldatakse. LaitseRallyPargis on olemas ka eraldi rada, kus 2 etappi aasta jooksul toimub.

Seejärel avas oma võimsa garaaži uksed LaitseRallyPargi omanik Üllar Suvemaa, et saaks uudistada vanaautode kollektsiooni: 1920. aastate Fordidest, Chevrolet´dest, Buick´utest nõukogude aja pärliteni. Uunikumide vahele mahtus jutuajamine autode ajaloost tänapäevani. Soovijad said 1920. aasta Ford T Speedsteri kõrvalistmel tunda ka sõidukiirust tuulena oma juustes.

Kolmapäeva ennelõuna kuulus Eesti Politseile, kes oma masinapargist oli välja toonud parima varustusega 3. seeria BMW ja Wolkswageni, politseivärvides ATV ning loomulikult räägiti ka jalgsi- ja jalgrattapatrulli eesmärkidest ja tegemistest. Arutati läbi seadused just lastele huvi pakkuvates valdkondades, liiklusreeglid ning uued nõudmised jalgratturitele ja mopeedijuhtidele. Peale lõunat käis kiirabi, kes õpetas selgeks lihtsamad esmaabivõtted, mis kõige tõenäolisemalt kasutust vajavad. Pöörati tähelepanu kehaosadele, mis on nõrgad ning palju tähelepanu vajavad, et vigastustest hoiduda.

Neljapäevane teema olid mootorrattad. Kohale olid tulnud supermotos Eesti Meistrivõistluste karusellis tegevad Patrick ja Prants Pals, kes tutvustasid lastele kaasavõetud TM 450cc supermoto, Kawasaki 250cc krossiratast ning PitsterPro 150cc quadi. Üksiti arutati läbi varustuses olevad esemed, nende eesmärgid ja nõuded ning erinevused supermoto ja krossi vahel. Räägiti sõiduvõtetest, õnnetustest, treeningute tähtsusest ja sponsorite otsimisest. Õues toimunud loenguosa lõppes lihtsa küsimustikuga, mille vastustest selgus ka kolm tähelepanelikku kuulajat, kes said premeeritud. Seejärel näitas endine krossisõitja Ott Karu Laitse- RallyPargi motokrossirajal hüppetehnikat ning tagarattal sõitu.

Reedel, viimasel laagripäeval tuli nädala jooksul kogutud autosõiduoskused proovile panna kauaoodatud rallisprindivõistlusel. Võitluse formaadiks oli ajasõit, kus käidi rajal paarikaupa, et sõita välja parim aeg, valides õiged kurvitrajektoorid ja pidurusteekonnad.

Tulemused:
I koht - Rauno Ollema
II koht - Kristjan Must
III koht Rasmus Ollema

Esikolmikut autasustati karikatega, teised osalejad said diplomid oma parima ringiajaga. Laagri lõpetuseks pakkus rallikrossi sõitev Sten Suvemaa kõigile soovijatele välja võimaluse olla talle kaardilugejaks samal rajal.

Õhtune laagrielu koosnes pallimängudest, ujumisest, jalg- ja tõukerattasõidust ning harjutustest pisikese ATV-ga ja minibikiga. Külas käisid ka Raido Rüütel ja Urmo Aava.

Aitäh kõikidele lapsevanematele usalduse eest ning kõige suuremad tänud laagris osalenud lastele, kes selle nädala nii toredaks muutsid!

Uute kohtumisteni LaitseRallyPargis.

Pilte laagrist näeb: www.laitserallypark.ee