Projektiga taotleti KIKilt 4375 eurot õuesõppe-, vee- ja liivalaudade ostmiseks ning laste pikemate õppeotstarbeliste väljasõitude transpordikuludeks. Õuesõpe toimus aastaringselt, kuid süvendatult viidi õuesõppeperioodil (künnipäevast kolletamispäevani) lasteaia õuealal, loodusõpperajal, õuesõppeklassis, dendropargis, varikatuse all ja lepatuka õppeklassis integreeritult läbi kõikide õppevaldkondade tegevusi ning mänge.

Õuesõpet soodustasid projekti käigus saadud õuesõppe-, vee- ja liivalauad. Tore oli õppida ja tegutseda vahetus ooduslikus keskkonnas. Õuesõppelaudade ääres oli mugav meisterdada, joonistada, maalida, töölehti täita ja lauamänge mängida. Veeja liivalaudu kasutades sai teha palju põnevaid katseid ning mänge, et uurida ja õppida tundma erinevate materjalide omadusi, võrrelda neid, otsida põhjuse-tagajärje seoseid ning täita töölehti saadud tulemustega.

Projekti käigus koguti uurimiseks looduslikku materjali, koostati palju õppematerjale, töölehti, herbaariume ja mänge.

Õpetajad valmistasid loodusraja vaatluspunktide jaoks sisukad infotahvlid ja kogusid kodukoha loodust tutvustavat lisamaterjali nii laste kui täiskasvanute jaoks. Lisaks iganädalastele loodusmatkadele õpperajal või lasteaia lähiümbruses organiseeriti lastele kaugemaid õppesõite, et võimaldada neil tutvuda ka teiste elukeskondade taime- ja loomaliikidega.

Tammetõrude rühma lapsed otsivad liivalauast “aardeid” (kive, mille peale on kirjutatud tähed), et neist sõnu kokku seada ja lugeda. Foto Janne Neutal

Uute ideede saamiseks ja teadmiste omandamiseks läbisid õpetajad mitmeid õuesõppeteemalisi koolitusi ning viisid ise lasteaias läbi õpetajalt-õpetajale kogemuste edastamise sisekoolitusi. Tutvuti Märjamaa Pillerpalli lasteaia õpperajaga, Viljandi lasteaedade Krõll ning Mesimumm õuesõppe võimaluste ja läbiviimise kogemustega.

Projekti jooksul toimusid neljal korral lastele ja lastevanematele töötoad, kus sai looduslikest ja erinevatest taaskasutatavatest jääkmaterjalidest üheskoos meisterdada ehteid, kingitusi, kaarte, lauamänge ja kaunistusi; teha nii märg- kui nõelviltimist; mängida lasteaiatöötajate valmistatud unikaalseid lauamänge (kividega trips-traps-trull, lehedoomino, tikutopsi-memoriin, linavildist kabe jne) ning teha põnevaid katseid. Nende töötubade eesmärk oli pakkuda peredele mõnusat koostegutsemise võimalust, tutvustada huvitavaid materjalide taaskasutuse võimalusi ja suunata neid ka kodus meisterdamiseks või mängimiseks taaskasutama.

Projektis kavandatu on ellu viidud, kuid lasteaia õu on meie õppimise koht ja õpik edaspidigi, kuna õpetajatel on saanud igapäevaseks harjumuseks õppetegevute läbiviimine õuealal, loodusrajal või õuesõppe-, vee- ja liivalaudade juures ning lapsed ootavad huviga, et saaks taas väljas midagi uut avastada, tajuda übritsevat erinevate meelte ja aistingute abil.

Midrimaa õuesõppe projekti kogemusi esitlesid õpetajad Janne Neutal, Kaidi Merimaa ja Katrin Palmiste lasteaiaõpetajate kogemuste vahetamise päeval Power Point ettekannetena teistele maakonna lasteaiaõpetajatele ja projekti tulemused on hilisemalt avalikkusele leitavad ka internetis keskkonnahariduse lehel.