Löök allapoole vööd - Swedbank-i Loksa kontori sulgemine on hea teeninduse tavanormide rikkumine
Kui küsida, mis vahe on sõnadel bank ja pank, võib tunduda, et ega erilist vahet pole - mõlemad sõnad (üks inglise- teine eestikeelne) peaksid tähendama asutust, kus iga inimene oma pangatehinguid saaks teha. Teoreetiliselt küll, aga praktiliselt - võta näpust! Pärast seda kui Eesti pankadest said Rootsi bank-id, on aja möödudes üha kiiremini teoks saamas lõplik ja pöördumatu panganduse "ääremaastumine", kus kolmandik eestimaalasi peab normaalse pangateenuse saamiseks sõitma kümnete kilomeetrite taha.
Tänane Swedbank-i soov Loksa kontor kiirkorras sulgeda, on tekitanud arusaamatust ja nördimust kõigi nende nelja-viie tuhande inimese seas, kes täna on selle harukontori kliendid. Aastakümneid tagasi oli Loksal Hoiukassa, mis oli tollases Harju rajoonis üks suuremaid nii klientide arvu kui ka hoiuste jäägi poolest. Suurem oli vaid veel Keila Hoiukassa. 1992 aastal loodi Eestis hoiukassade baasil Hoiupank, mille ostis 1998 a. oma haaret laiendav Hansapank, millest tänaseks on saanud juba Swedbank.
Endine Eesti Ühispank, millest tänaseks saanud SEB (bank), avas Loksal oma kontori 1994 aastal ja sulges selle 1999 aastal, sest kliente, kes olid juba väga kaua olnud ühes süsteemis, oli raske üle tõmmata, seda enam, et just sel ajal kui Ühispank Loksal toimetas, andis just Hoiupank (edasi Hansapank, Swedbank) eraklientidele väga soodsat väikelaenu, mis sidus kliente pikaks ajaks selle panga külge. Tänane Swedbanki-i otsus on kindlasti taunitav löök allapoole vööd, mis on küll poksis karistatav, aga mitte panganduses ja Eesti riigis. Meie bank-id nagu polekski inimese jaoks, vaid üksnes ja ainult vastupidi.
Ma mõistan ja toetan kõiki neid sadu ja sadu (täna üle tunde) inimesi ja kümneid väikeettevõtjaid Kuusalu vallast ja Loksa linnast, kes on oma allkirjaga kinnitanud vastuseisu Swedbank-i Loksa pangakontori sulgemisele. Loksa linnavalitsus on pöördunud Swedbank-i poole ettepanekuga üle vaadata oma otsus Loksa pangakontori sulgemise kohta või äärmise alternatiivina lükata otsuse realiseerimine edasi kuni 31. detsembrini 2011 a., et tänased kliendid saaksid vajadusel mõistliku aja jooksul oma tegevused ümber korraldada. Swedbank-ile edastasime ka kõik Kuusalu valla ja Loksa linna elanike allkirjadega pöördumised. On muidugi kahju, et mingisugustki initsiatiivi pole selles, oma inimeste jaoks olulises küsimuses, näidanud tänane Kuusalu valla võimkond. Loodan, et Swedbank mitte ainult ei mõista oma tuhandete klientide tõsist muret, vaid soovib leida ka kõiki osapooli rahuldava lahendusi.