Lugeja: Kui maainimesed raiskavad piletiostuga tallinlaste aega, ei jäägi muud üle, kui pealinna maasturiga tulla

 (146)
MUPO reid
ÜhiskaartFoto: Karin Kaljuläte

Kuulsin täna hommikul raadiost uudiseid, et Tallinnas tõsteti ühistranspordi üksikpileti hinda põhjusel, et ebameeldivad maainimesed, kes tasuta sõita ei saa, kulutavad tüütu piletiostu sooviga bussijuhtide ja tasuta reisivate tallinlaste aega. Maainimesena ei ole mul kahju toetada õnnetute pealinlaste ühistanspordi süsteemi, aga tahaksin vaielda vastu aja kulutamise argumendile.

Ka mulle ei meeldi seista mitu peatusevahet juhikabiini kõrval ja oodata võimalust sularahaga jahmerdamiseks, kuid alternatiive eriti ei ole. Piletit ette osta ei saa, mobiiliga üksikpiletit samuti mitte. Rohelist kaarti ei osta ma seetõttu, et mind häirib sundseis, millesse olen pandud - soeta roheline kaart või teeme ühistranspordiga sõitmise sinu jaoks maksimaalselt ebamugavaks. Miks ei võinud säilida mobiilne üksikpilet, mida oli mugav kasutada ja süsteem oli juba olemas?

Kui ma ei ole valmis soetama endale n-ö kõikide võimaluste rohelist kaarti, siis jääbki vaid üle tasuda õnnetu pileti eest sularahas bussijuhile. Ja nii juhtubki, et aina väiksemaks muutub minu soov käituda keskkonnasäästlikult. Selle asemel rikun oma maasturiga tallinlaste õhku.

Tallinna linnavalitsus võiks ju teha žesti ja pakkuda kõikidele Eesti elanikele pealinnas tasuta ühistranspordi kasutamise võimalust. Ei oleks rohelist kaarti üldse vaja.