Oleme selleks valmis. Aktsiisid on varemgi tõusnud, aga numbrid näitavad, et salakauba osakaalu on õnnestunud aasta-aastalt siiski vähendada.
Seekord on eriti positiivne, et koos töömahu suurenemisega annab riik meile ka lisaraha. 22 miljonit eurot läheb investeeringuteks, mis võimaldavad tõhustada meie tööd. Soetame näiteks tollipunktidesse röntgeniaparaadid, mille abil saab kiiresti kontrollida nii vaguneid kui suuri veoautosid. Tulemas on ka läbivalgustusseadmetega varustatud väikebussid. Need on head “relvad”, et tõkestada salakauba suurte partiide sissetoomist Eestisse.
Peale selle täiustame oma infosüsteeme, mis samuti aitavad varimajanduses toimuvat lagedale tuua.

Ometigi arvatakse, et kui kütuse hinnad Eestis ja Lätis hakkavad drastiliselt erinema, siis tekib suurem motivatsioon hakata sealt kütust Eestisse vedama ja siin hakkavad tekkima ka illegaalsed müügipunktid. Kas nendega võitlemiseks võtate inimesi juurde?

Ei, töötajaid me juurde ei võta. Kuid oleme koos õliühinguga teinud ettepaneku luua kütuse liikumist reaalajas jälgiv infosüsteem. Praegu deklareerib iga kütuseettevõte järgmise kuu 15. kuupäevaks eelmise kuu tehingud. Tegelikult peaks olema reaalajas jälgitav kogu liikumine: kütuse Eestisse saabumine, hoiumahutitesse paigutamine, sealt selle autodesse laadimine ja laialivedu tanklatesse. Siis me suudaksime kütuse teemat paremini ohjata ja tuua varimajandusest veel raha välja.

Aasta jooksul kogutakse maksuametnike tubli töö tulemusel riigikassasse makse suurusjärgus seitse miljardit eurot. Kui palju kogumata jääb?

Eri analüüside põhjal oli 2013. aastal varimajanduse maht Eestis suurusjärgus 550 miljonit eurot. Ent nii töötajate registri rakendamisega kui käibemaksu tehingute põhjalikuma luubi alla võtmisega on see summa meie hinnangul nüüdseks juba väiksem.

Loe täispikka intervjuud Põhjarannikust.