Vaatamata pidevale kabinettide uste taha saatmistele, õnnestus lõpuks kasutusele võtta kaks mahakandmisele määratud Ikarus bussi Ülemiste bussipargist. Mõlemal bussil vahetasime kõik rehvid, ühel mootori jne. Veneaegne autojuht teab väga hästi, mida tuli teha, et vana masin sõitma saada.

Samal eesmärgil koolitasin oma poja Jaanus Nappuse ja tema sõbra Arbo Aasoja bussijuhiks. Kaks minu sõpra, Rein Juhanson ja Uuno Piiskoppel, kes olid juba enne bussijuhid, tulid innuga liini sõitma ja teostasid eelmainitud remonttööd tasuta. Küllap nägite mindki bussi roolimas.

Soov moodustada firma nimega Saue Ekspress ei täitunud, kuna Ülemiste direktsioon arvas, et erafirmale busse müüa pole võimalik. Noh, see oli rohkem kadedusest.

Suutsime liini ülal pidada nendesamade kollaste bussidega üle kahe aasta, dotatsiooni alev ei maksnud, et uusi osta. Seejärel õnnestus liin üle anda Tallinna Autobussikoondisele, vastu lubas alev bussipargile eraldada seitse ehituskrunti. Kohe tuli maade ja varade tagastamine ning sellest johtuvalt jäid ehituskrundid eraldamata. Bussiliin aga oli sissetöötanud ja hakkas linnalt dotatsiooni saama. Milleks firmal enam loobuda liini teenindamisest?

Tallinna Autobussikoondise allasutus Rävala Liinid müüdi maha AS-ile Hansabuss, aga see firma vajas suuremat dotatsiooni. Seepeale tegi AS Atko Grupp oma pakkumise ja nii ta siis sõidutaski meid valgete bussidega Tallinna vahet, sõitjad küll teenusega eriti rahul ei olnud.

Kadunud Saue abilinnapea Rafael Amos tegeles reisikorraldusega aastaid, võib öelda, et oli liini nr 190 patroon. Minu ülesanne oli mõningatele volikogu liikmetele tüütuseni toonitada, et lapsed ja pensionärid peaks tasuta sõitma. Neid volikogu liikmeid, kes linna aastaeelarves selle võimaluse alati heaks kiitsid, tahame nüüd südamest tänada.

Paljudel volikogu liikmetel oli tungiv soov, et Tallinn-Saue liinil oleks ka konkureeriv bussifirma. Seepeale esitas linnavalitsus juristi kirja, kus oli ühemõtteliselt öeldud, et juriidiliselt pole võimalik teistel liini teenindada.

Võtsin arutusel oleva kirja volikogu istungil enda kätte ja lubasin selle suure ümbrikuga saata Eesti Vabariigi õiguskantslerile. Pärast seda lubati liinile AS Hansabuss ja veel marsruuttakso. Ei tea mina siiani, kas kirja vibutamisest oli kasu või mitte ...

Nagu nüüd isegi näete, sõidavad Tallinna vahet ainult AS-i Hansabuss bussid. Reisijad on rahul: üks kuupilet, pühapäevased sõidud, bussid mugavad ja bussijuhid mõnusad.

Loodan, et võetakse kasutusele liininumber 190 ja bussid sõidaks Saue linna sisse erinevatest suundadest, kuna linnasisesed tänavad, - eriti Tule tänav - vajavad põhjalikku remonti, pole mõtet busse lõhkuda. Tõkke tänava kõrval kasvavaid puuoksi tuleks kevadel piirata. Kui tahame, et liin korras oleks, jätkub tegevust alati. Minu arvates võib ainult ühte firmat vedajana kasutades aja jooksul probleeme tekkida. Sõidu hind võib lakke lüüa, sõiduplaanid harveneda vms.

Loodan veel, et kui sügisel tulevad uued elektrirongid, on bussiliinid endiselt mugavad ja linnarahvas jääb truuks bussitranspordile.