Esimese masinapäeva korraldas Pärnu mees Jüri Vaikjärv eelmisel suvel Pärnu Vallikäärus. Seekordse päeva viis ta läbi koos Sillaotsa muuseumiga, sest siinses kollektsioonis on palju maamootoreid. Taolised mootorid panid käima kas viljapeksumasina, pumba või veskikivi.

Masinapäev oli suurepärane võimalus tehnikahuvilistele, et uudistada neile lähedast valdkonda, aga sel päeval koguti ka raha Sillaotsa muuseumile uue masinakuuri ehitamiseks. Praegu on siin varjualune mõõtmetega 18 x 4 meetrit, aga selle alla ei mahu kaugeltki kõik museaalid ära. Valminud on oluliselt suurema masinakuuri (30 x 8 m) eksiisprojekt, aga millal ehitamiseni jõutakse, täna muuseumis veel öelda ei osata. Masinapäeval kogutud 741 eurot pandi masinakuuri fondi, sellest summast saab katta seniseid kulusid ja hiljem projektide omaosalust.

Korraldajate hinnangul käis masinapäeval muuseumis koos osalejate, esinejate ja kauplejatega oma tuhatkond inimest. Müüdi 529 piletit ja oluline on märkida, et osa inimesi ei võtnud raha tagasi, vaid annetasid selle masinakuuri heaks. „Saime ka edaspidiseks külastajaid juurde: osa huvilisi on soovinud tulla tagasi, et uurida meie tehnikat. Selline päev annab ka uusi kontakte ja uut infot. Nii on soovitud muuseumile müüa või ära anda vana tehnikat. Näiteks pakuti meile puuraamiga saekaatrit, mida varsti vaatama lähen," rääkis varahoidja Jüri Kusmin.

Masinapäevade algataja Jüri Vaikjärv soovitas korraldada järgmine kokkusaamine uuesti Sillaotsal, aga Jüri Kusmini arvates peaks taoline sündmus just külakorda käima: „Samas kohas pole osalejatel enam seda põnevust. Veel olulisem on teadvustada vanatehnika olemasolu ja päästa asjad vanarauaks saatmisest. Iga niisugune üritus teenib ka seda eesmärki."

Sillaotsa masinapäeval anti välja hulk auhindu

Omapäraseim jõumasin - Sillaotsa muuseumi kuumpeamootor
Kõige paremini restaureeritud jõumasin (statsionaarmootor), samuti kauneima lauluhäälega jõumasin - Jüri Vaikjärve Jumbo
Kõige rohkemate maamootorite omanik - Raivo Hannus
Vanim traktor - Aksel Viisuti DKW (1940. Aastatest)
Vanim auto - Üllar Suvemaa Ford-T aastast 1921
Kõige paremini restaureeritud auto - Vahur Sirgi DKW
Kõige paremini kostümeeritud autoekipaaž - Toomas Kirsipuu autoga Cadillac
Kõige paremini kaunistatud pulmaauto - Väino Karu Moskvitš
Vanim mootorratas - Paul Kuke Royal Enfield aastast 1911
Kõige paremini restaureeritud mootorratas - Heiki Muda DKW
Vanim mehhanism, mille käivitamiseks vajati jõumasinat - Margus Usina viljaveski