"Suurt tööd tegi Pihkvaga laevaühenduse taastamiseks ettevõtja Rein Kilk, kuid paljude tehniliste asjaolude ja Eesti-Vene keeruliste suhete tõttu jäi see projekt sinnapaika.
Nüüd, kus Eesti-Vene piirilepe on allkirjastatud, loodame uut võimalust ka piiriäärsete regioonide koostöö parandamiseks." Kaur on suhelnud ka laevanduse valdkonna ametnikega Eestis ja on neid Mustveesse külla kutsunud.

Peipsil on praegu olemas ühendus Piirissaare ja Tartu vahel. Seega päris midagi uut välja ei mõelda, vaid tahetakse olemasolevat laevaliiklust arendada. "Meil on olemas visioon, kuidas laevaliiklus Peipsil tulevikus peaks toimima," märkis Kaur.

Laevaliiklus oleks oluline, kui räägitaks näiteks tolliladude rajamisest Mustveesse, mille vastu ka Venemaa ärimehed huvi tunnevad. "omal ajal viibisid selle teema arutamise juures Venemaa regioonide üsna kõrgel tasemel juhid, kes muide hiljem siirdusid kõrgetele kohtadele Venemaa metropolis. Seega on huvi laevaliikluse arendamise vastu kahe riigi vahel olemas olnud juba mõnda aega. Sellega alustamine pole pole aga niisama lihtne. Lahendamist vajavad viisaprobleemid, piirivalve ja tolliga seonduv, Peipsi ja Pihkva järve läbitavus laevadele jne.

Loe pikemalt 13. märtsi Vooremaast.