Muuga sadam saab 25-aastaseks
Ükskõik, kes siin ka ei valitsenud, alati pöörati sadamate arendamisele tohutut tähelepanu. Täna võib julgelt väita, et kaasaegsete sadamaterminalide olemasolu on riigile eluliselt vajalik. Meie päevil on Eesti suurimaks sadamastruktuuriks aktsiaselts Tallinna Sadam, mis ühendab ühtse juhtimise alla viis sadamat üle kogu Eesti. Tänavu saab riigi suurim kaubasadam - Muuga sadam - 25-aastaseks. Maardu Panoraam vestles sel puhul Allan Kiiliga, kes on üle kümne aasta seisnud Tallinna sadama tüüri juures selle ettevõtte juhatuse liikmena.
Tallinna sadam ühendab hetkel viit üksust: kõige väiksem Saaremaa sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam, Tallinnas asuv nn. Vanasadam (tuntud ka reisisadama nime all) ja meie „pärl" - riigi suurim ja noorim Muuga sadam. Arendamise mõttes on kõige perspektiivsemad Paldiski ja Muuga sadam. Paljassaare sadama tegevust on seevastu piiratud, kuna see asub liiga linna südames, et seda korraliku kaubasadamana kasutada. Tulevikus on mõeldav anda Paljassaare sadam võib-olla üldse üle Tallinna linnale.
15-20 aasta eest olid need sõltumatud sadamad, igaüks oma juhtkonnaga. Ent seejärel tegi elu Eesti sadamate arengus omad korrektiivid. Pidevalt süvenev konkurents Läänemere analoogsete ettevõtete vahel sundis ette võtma kardinaalseid muudatusi nende struktuuris ja tegevuse põhimõtetes. Nii võeti uue aastatuhande alguses juhtimis- ja tootmisprotsesside optimeerimise eesmärgil vastu otsus moodustada ühtne struktuur ja koondada kõik sadamad ühtse juhtimise alla. Selleks saigi aktsiaselts Tallinna Sadam. Oli aeg, mil sadamates töötas mitmeid tuhandeid inimesi. Tänapäeval töötab meil veidi üle 320 inimese. Niisugune töötajate hulga vähenemine sai võimalikuks tänu kaasaegsete tehnoloogiate kasutuselevõtule. Meie ellu tulid arvutid, internet, mobiilside ja palju muud, mis suudab asendada inimesi. Sadama ümber tekkinud uued kommertsstruktuurid, ma pean silmas mitmesuguseid operaator-, transiidi-, reisi- ja laevaettevõtteid, tagasid töö paljudele spetsialistidele, kes on sidunud oma tööalase tegevuse mere või sadamateenuste osutamisega. Seega julgen väita, et tänu Tallinna Sadama aktsiaseltsi olemasolule ja tegevusele on veel paljudel ettevõtetel võimalus arendada oma iseseisvat äritegevust. Lisaks muule kindlustab meie ettevõte laevade ohutuse sadamasse sisenemisel ja väljumisel.
Missuguseid laevu käib meie sadamais rohkem - kas reisi- või kaubalaevu?
Ühest küljest kasvavad reisijate- ja kaubaveo mahud, samavõrd suureneb laevade sisenemiste arv meie sadamates, teisest küljest aga niisugune teenindava personali koondamine. Kuidas on see kajastunud sadama töös ja eelkõige turvalisuse tagamises?
Kui Te juba teisi sadamaid mainisite, siis mismoodi suhtub Tallinna sadam Läti, Soome või näiteks Vene sadamatesse - kas nad on partnerid või konkurendid?
Järge intervjuule Allan Kiiliga lugege MP järgmisest numbrist