Nabala LKA eesmärgiks on kaitsta ala kui tervikut. "Otstarbekas on võtta ala tervikuna riikliku kaitse alla ühendades piirkonnas paiknevad kaitsealused loodusobjektid, looduskaitseliselt väärtuslikud alad ja nende vahelised tundlikud alad" - tsitaat ekspertiisist.

Kaitstaval alal on ära toodud suur taimekoosluste liigirikkus ning ala täidab Natura-alade tingimused, kuigi ka peale looduskaitseala moodustamist on Natura ala tähistuse saamiseni veel mitmeaastane bürokraatiatee. Fakt on see, et loodaval looduskaitsealal on loodusväärtusi, mille hävimine on korvamatu.

Looduskaitseala loomise protsess ning ülaltoodud ekspertiis väärtustab ja näitab Nabala loodust läbi loodusteadlaste silmade. Tuhala-Nabala piirkonna vesikonna ühiseks toitealaks on Mahtra soostik, kaitstes Nabala karstiala kaitseme ka Tuhala Nõiakaevu - Eesti imet 2012.

10. märtsi kirjast keskkonna ministeeriumile, majandus- ja  kommunikatsiooniministeeriumile, Harju maavalitsusele ja keskkonnaametile loeme: "Kiili vallavalitsus toetab Nabala kaitseala loomist, kuid juhime Teie tähelepanu asjaolule, et kavandatava looduskaitseala planeerimisel tuleb kindlasti arvestada seda läbivate Rail Baltic trassikoridoride alternatiividega 10E, 10B ja 10A".

Nimetatud trassialternatiivid kulgevad läbi Nabala LKA territooriumi. Teatavasti on planeeritav Rail Baltic elektriraudtee, mille trassikoridor paikneb 3 meetri kõrguste aedade vahel.

Oma kirjas on vallavalitsus ühelt poolt tunnustanud looduskaitseala loomist, teiselt poolt soovitanud sellest läbi ehitada rajatise, mis moodustab looduskaitseala sisse absoluutse barjääri ning mille rajamine läbi LKA ei tule kõne alla.

Sellise vastukäiva seisukoha esitamine on arusaamatu ja vallavalitsuse kahepalgelisus häirib Nabala elanikke. Kelle huve vallavalitsus oma pöördumisega kaitseb? Loomulikult ongi raudteeplaneerimine keeruline ning tuleb arvestada kõigi huvidega, kuid raudtee rajamisest korral tuleks püüda saada rajatisest võimalikku kasu kohalikele inimestele, mitte ainult raudtee "eemalelükkamist" oma vaateväljast.

Kasu tooks inimestele aga võimalus sama raudteekoridori tulevikus kohaliku transpordivõimalusena kasutada, nagu pakub idee ringraudteest piki Tallinna ringteed.

Kiili vallavanem Valeri Kukk on palutud teemast puudutatud inimestega selles küsimuses kohtuma Nabala palvemajja, kohtumine toimub 1. aprillil kell 17.00.