Öko-Eesti: konnad saavad endale esimese tunneli ja põdrad silla
Aruvalla-Kose teelõigu ehitusel rajatakse Saula silla piirkonda Eesti esimesed konnatunnelid ja konnapiirded vältimaks kevadise sooja saabudes kudema siirduvate kahepaiksete massilist hukkumist autorataste all, kirjutab Harju Elu viimane number.
See piirkond on üks pikka aega teada koht, kust konnadele meeldib üle tee minna. Väga täpset infot ei ole, aga konni hukub igal aastal tuhandeid. Kui liiklustihedus on 60 autot tunnis, siis hukub 95% teed ületavatest konnadest. Uute projektide puhul arvestatakse nende rändega edaspidi kindlasti. Tunnelitel on omad nõuded, et konnad end loomulikult tunneksid ja nende nahk liiga kuivaks ei muutuks. Konnatunneleid Eestis ei ole, aga väikeulukite omad küll, Tallinn-Tartu ning Jõhvi-Tartu-Valga maanteele.
Ökodukt ehk põdrasild
Samale teele, 33,8 kilomeetrile rajatakse Eesti esimene ökodukt, mis on peaasjalikult mõeldud põtradele nende ajaloolisel rännuteel ohutute tingimuste loomiseks maantee ületamisel.
Põtradel on kindlad rajad, mida pidi nad käivad, seega on ülioluline ökodukti asukoht. Loomi aitavad sillale suunata piki metsaserva asuvad ulukitarad. Tegemist on teraskaarsillaga, mis on pealt kaetud muldpinnasega, haljastuse ja suurte põõsastega. Külgedel on puitplankudest tara, et loomi ei häiriks autode tulevihud ja müra. Ka edaspidi on erinevate teearenduste puhul plaanis rajada selliseid ökodukte.
Loe pikemalt värskest Harju Elu lehest.