Pane tähele: kui palju maksab su telefonikõne tegelikult?

 (43)
Televiisor ja telefon
TelefonFoto: Priit Simson

35aastane Tiiu otsustas optimeerida oma igapäevaseid kulusid ja selle käigus vaatas ta muuhulgas üle ka mobiilioperaatorite paketipõhised hinnad. Parima pakkumisena sai tai Elisast 2eurose paketi, mis sisaldab 1000 kõneminutit.

„Mul oli vaja helistada Haigekassasse ja uurida, kuidas täpselt on asjalood rasedate ja ravikindlustusega,“ rääkis Tiiu. „Puhtjuhuslikult logisin end pärast kõnet Elisa iseteenindusse ja vaatasin kõnesaldost, et kõne kestis 5,45 minutit ning selle maksumuseks oli märgitud 1,34 eurot. Omast arust on mul 1000-minutiline pakett ja Haigekassa infoliini pidasin ma tervest mõistusest lähtuvalt tasuta infoliiniks.“

„Helistasin tarbijakaitsesse,“ jätkas ta, „sest mitte kusagilt polnud välja lugeda, et tegemist on tasulise liiniga.“ Infotelefon 16363 on muide ka ainus telefoninumber, mida Haigekassa oma kodulehel avalikult eksponeerib.

Selgub, et Haigekassa osutabki oma teenust tasuta ehk tema ei teeni infotelefonile 16363 vastates midagi. Kõnealuse tasu kasseeris enda arvele hoopis telefonioperaator.

Loe edasi Kuulutajast.