17.01.2012, 01:10
Parts laseb uurida Tallinna-Tartu-Riia rongiliikluse tasuvust
Nelja ja poole tunniga Tallinnast Tartu kaudu Riiga sõitev rong võib loota riigi toetusele.
Juhan Partsi juhitava majandusministeeriumi tellimusel Tartu uurimisfirma Positum poolt veebruariks koostatav uurimus hindab nii Riia kui ka Peterburi raudteeliini tasuvust. Riia rong võiks kahe pealinna vahelise lõigu läbida isegi raudtee Eesti-poolse lõigu praeguse seisukorra juures nelja ja poole tunniga, lätlased aga peaksid majandusministeeriumi hinnangul sellise kiiruse nimel oma lõiku natuke parandama. Riigile kuuluv Elektriraudtee juba kaalub Riia rongiliini avamist. „Meie hangitav reisirongipark on küll mõeldud riigisisesteks vedudeks, ent riigi huvi olemasolu korral on võimalik seda rakendada ka näiteks Tallinna-Riia liinil,” ütles Elektriraudtee müügijuht Norbert Kaareste. „Täpsed opereerimistingimused Riia liinil, näiteks pileti hinna ja sõidusageduse, saab võimalik operaator öelda siis, kui on teada tellimus ehk riigi soov ja võimalused.” Riia poole vaatamist kinnitas ka GoRaili juhataja Alar Pinsel, kuid lisas, et praegu ei ole veel tehtud konkreetseid plaane. „Ma ei välista Riia rongiliini riigipoolset toetamist Eestis kulgeval lõigul, kuid ei pea reaalseks, et maksaksime kinni Lätis sõidetava osa,” ütles majandusministeeriumi transpordi arengu talituse peaspetsialist Ronnie Kongo. „Pigem mulle tundub, et Läti ei ole valmis liini doteerimiseks panustama. Oma taristu seisukorda on lätlased küll lubanud parandada.”