Kui küsida kõige tavapärasemat küsimust: kuidas koolis meeldib, vastavad kõik ühest suust, et meeldib väga. Pikemalt jutustades leiab vaid Birgit, et lasteaias oli vahvam, sest siis ei pidanud õppima ja sai lõunaund magada. Üldiselt aga peab iga õpilane erinevaid aineid lemmikuks ja iga õppeaine leiab omale fänni.

Pikapäevarühmas lapsed joonistavad, mängivad ja teevad koolitükke, mis tunnis pooleli jäid või kodus teha. Uurisin ka seda, mis on erinev lasteaiast ja mis koolis vahvam. Kerti leidis, et koolis on kõige vahvamad vahetunnid, mida lasteaias ei olnud. Siis saab mängida ja lihtsalt ringi joosta ning sõpradega aega veeta. Ka teised nõustusid temaga. Tore olevat ka see, et on palju lapsi.

Söögid on laste arvates maitsvad ja pikapäevarühmas käijad saavad süüa lausa mitu korda päevas. Tühja kõhu üle ei saanud kurta keegi. Vahel on mõned toidud, mida ehk kodus teisiti tehakse, aga eks oma ema valmistatu ongi kõige parem. Eraldi mainisid lapsed ka seda, et hommikuti saab kosutavat piima.

Lemmikute söökidena tuuakse välja makaronid vorstiga ja kartulipuder kastmega. Intervjuu päeval toimus lastele puutööring, mida kõik väga ootasid. Liseth Marii selgitas, et seal saab vahvaid asju teha: naelu lüüa ja puust asju teha. Kõik lapsed ootasid seda kannatamatult. Lisaks toimub lastele tantsuring ja alustab ka suusaring. Nii mõnigi laps mainis, et plaanib hakata võimalusel käima ka muusikakoolis. Birgit lisas ka seda, et käib loovusringis, kus hetkel ehitavad nad linna ja praegu on käsil majade ehitus. Vahva, kui lapsed ennast mitmel alal arendavad.

Elis-Marlene arvates on väga vinge ka laulukoor, sest suuremad poisid teevad seal pidevalt nalja ja saab erinevaid pille õppida.

Kiidetakse ka klassijuhataja Margitit, kes on laste arvates lahke ja tore ning aitab alati kui vaja.

Lapsed ootavad pikisilmi juba jõuluvana tulekut. Laulud on kõigil juba selged ja kingisoovidki valmis.

Kui küsisin, mis võiks koolis veel olla siis arvasid lapsed, et koolimaja ees võiks olla ronimispuud ja vahel võiks õpetaja Margit ka lasteaia platsile mängima minna lubada. Karl Oskari arvates on halb, et arvutiklassis ei tohi veel käia ja ei suuda kuidagi ära oodata, millal teise klassi saab, sest siis juba võib. Poisid arvasid veel, et poisse võiks olla rohkem kui praegu. Garlo Tomi arvates saavad poisid hästi omavahel läbi, kuid poisse võiks olla poole rohkem ja hoopis tüdrukuid vähem.

Küsimusele, kas poisid pahandust ka teevad, vastasid nad, et poisid ei tee, hoopis tüdrukud teevad ja üleüldiselt on kiusamine halb.

Ka poiste lemmiktegevuseks on puutöö ja veel meeldib neile poistele kohaselt jooksmine ja kehaline kasvatus.

Teistele koolikaaslastele soovisid esimese klassi lapsed toredat ja ilusat kooliaastat.