Kindlasti proovin ma veel. Alljärgnevalt saab lugeda kuidas meil läks.

Riina Roost, Kullamaa KK huvijuht

Lahemaa ja põhjarannik

15.- 16. juunil veetis 11. klass kaks meeldejäävat ja toredat päeva Põhja-Eestis Lahemaal. 15. juunil alustasime poole kaheksa paiku hommikul sõitu, et jõuda lõunasöögiks Sagadi võõrastemajja, mis oli meie elamispaigaks järgneval kahel päeval. Sinna jõudes tutvustati meile Sagadi mõisa, mis oli väga ilus. Kõhud tühjad, saime viimaks süüa. Peale seda toimus mingisugune mäng, kus pidime küsimustele õigeid vastuseid otsima, vastused leidsime mõisast, järve äärest, metsamuuseumist ja pargist.

Õhtu poole asusime mööda matkarada teele, mis viis meid Altja külla mere äärde. Altja on rannaküla Vihula vallas. Külas asub Mäekõrts, mille vahetus läheduses on külakiik. Mere ääres asusid ka Altja võrgukuurid. Tohutult ilus ja väike armas küla! Tagasi Sagadisse jõudes oli kohustuslik päevaprogramm lõppenud. Õhtul istusime lõkke ääres ning tegime ka sauna. Viimasel päeval nautisime Eestimaa ilusat loodust, külastades Valaste juga, Põhja- Eesti pankrannikut, Toila parki ja Jägala juga. Sellega lõppeski meie loodusekskursioon ja asusime tagasi koduteele.

Anni Ratas

Lõuna - Eestit avastamas

Bussitäis teismelisi ja kaks klassijuhatajat tiirutasid paar päeva Lõuna- Eestis. Ilm oli täitsa suve moodi - päike paistis, vihma ei sadanud kordagi ja ainult mõned üksikud sääseparved ründasid õhtul „grillitajaid". Seadsime eesmärgiks külastada kolme vaatamisväärsust- Piusa koopaid, Suurt Munamäge ja Rõuge Suurjärve. Tegelikult käisime läbi 14 objekti ja veel 10 võisime bussiaknast kaeda. Esialgu plaanitud lihtsast lõõgastusest kujunes tõeline kultuurireis suuresti tänu bussijuhile, Raivu Ülemaanteele, kes tunneb Haanjamaad nagu oma viite sõrme ja nii õnnestus meil näha selliseid kohti, millest enne polnud aimugi. Näiteks rabas meid kõiki Seina mägi, kus Aare Tamme kunagi sööstlaskumist harjutas, nii püstist mäge vist Eestis rohkem polegi. Kõikvõimalikud vaatetornid said läbi ronitud, oma paar-kolm ordulinnust sai vallutatud ja kõikidel külakiikedel kiigutud.

Õpetaja Riina rõhutas igal sammul, et kõike tuleb looduses hoolega jälgida, sest see on just järgmise aasta geograafiakursus.

Barklay de Tolly mausoleum jättis sügava mulje, eriti sarkofaagid seal sees ja giidi jutt oli arusaadav ja huvitav lastele. Kodumaine Windsori loss e. rukkikrahv Bergi loss Sangastes oli piisavalt ilus, et lihtsalt õue peal seista ja väljast imetleda nagu ka Taagepera lossi, aga meie ajaloolased Andero ja Kustas tegid ka siseruumidele tiiru peale mõlemas lossis.

Ööbisime Piiri Spordi- ja Puhkekeskuses, tüdrukutele anti väike armas majakene jõe äärde, poisid pidid leppima lahmaka nõukaaegse majaga keset hoovi, õpsid ka veel teisel korrusel. Nii nad järjest ennast tüdrukute juurde kauplesid, et seal on soojem ja valgem ja üldse parem magada. Olidki kõik 24 sõbralikult koos. Hommikul olid toad piinlikult puhtaks pühitud, kusagil ei vedelenud midagi sellist, mis õpetajatele ei meeldiks.

Nüüd teame, kus on presidendi kodu, Kekkose rada, Pigilinn, Helme koopad, Pokumaa, Nõiariik, Väike-Munamägi, kurikuulus Pühajärve Põhikool (tegime kõva aplausi sealse külarahva kiituseks), Obinitsa, Greete motell, kaunis Konuvere sild ja loomulikult käisime ära ka Piusa koobastes, Suurel Munamäel ja Rõuge Suurjärve ääres.

7. ja 8.kl. nimel Heli Mäe

GPS-mäng

Esmaspäeval, 4. juuni toimus Kullamaa Keskkoolis GPS-mäng. Osalesid ainult 5-8 klass kuna 1-4 klass olid ekskursioonil Haapsalus. 9 klass tegi eksamit. Alguses, kell 9.00 läksime me staadionile, kus ootas meid mängujuht. GPS mäng oli firmast 360 kraadi. Seal seletas mängujuht reeglid ning kuidas GPSiga toimida. Aega oli poolteist tundi, ehk siis pidi see kestma kella 10.30-ni.Tiimid olid 6-8 liikmelised. Siis läks aeg käima ning võistkonnad läksid rajale. Seal pidi kõndima ikka päris palju. GPS-i peal näitas mitu meetrit veel käia tuleb, kuni tuleb küsimus. Samuti näitas seal ka nool suunda, kuhu poole peab minema. Kui kõndisid ära teatud meetrid ning ka küsimusele õigesti vastasid, siis said uuesti edasi minna. Kuid kui vastasid valesti, siis pidid tagasi minema ning küsimusele uuesti vastama. Kõik jõudsid enne 10.30 tagasi. Kui kõik olid finišisse jõudnud, algas autasustamine. Esimene koht sai šokolaadikarbi, teised kohad ei saanud kahjuks midagi. Väga tore päev oli!