Rail Balticu kaks valikut – lõhkuda asulaid või tundlikku karstiala
„Teie panus on väga oluline, et sobiv trass leida," kinnitas Rail Balticu projektijuht Indrek Sirp Kohila gümnaasiumi saali kogunenud ligi kahesajale inimesele. Möödunud reedel Kohilas peetud avalik arutelu oli Raplamaa omadest viimane. Arutelu oli korraldatud eelkõige Kohila ja Juuru maaomanikele ning piirkonna teistele elanikele, kuid saabutud oli ka mujalt, kirjutab Raplamaa Sõnumid.
Kohila valda siseneb üks trassivariantidest Vilivere ja teine Pahkla juurest. Piirkonnas on trassialternatiividel mitu hargnemist ja kokkusaamist, Juuru valda jõuab trass Pirgus, jagunedes külas omakorda kaheks alternatiiviks.
Trassivariant 12A kulgeb Tallinnast kuni Rapla valla Röa külani piki olemasolevat raudteekoridori. Selle väljavalimine tähendaks raudteekoridori ehitamist 66 meetrit laiemaks, sest Euroopa rööpmelaiusega trass tuleks ehitada olemasoleva kõrvale.
„Miks te ei kavanda raudteed tunnelisse, nagu Euroopas normaalne?" küsis Kohila vallavanem Heiki Hepner, tundes huvi, kas see on planeerijate hinnangul liiga kulukas.
„Maksumuse te ütlesite ise ära, aga sada protsenti ei saa öelda, et kuskil tunnelisse ei panda," kostis tehnilise järelevalve ameti esindaja Jaak Simon. Seda saab tema sõnul kaaluda siis, kui üks trass on välja valitud ja „aluspinnas võimaldab väga revolutsioonilisi lahendusi".
Hepneri sõnul näitas see taas ebamäärasust, mis Rail Balticu planeeringuga kaasneb ja millest lähtudes peavad inimesed oma ettepanekuid esitama.
Loe pikemalt 16. oktoobri Raplamaa Sõnumitest
Hea lugeja, kas Rail Balticu ümber tõusnud poleemikat on ära kasutanud ka mõni kohalik poliitiline jõud? Avalda arvamust valimiste foorumis.