Ooteplatvormide renoveerimine on tingitud uue veeremi kasutuselevõtust ja uus platvorm vastab Eesti riigi tellitud rongikoosseisudele. Kasutatav ehitustehnoloogia tingib ooteplatvormide ajutist lühendamist, see-eest saab tulevikus rongidesse mugavamalt nii lapsevankri, jalgratta kui ratastooliga. Aasta lõpuks peab olema ehitus lõppenud ja perroonid käikuandmiseks valmis.

Elanikud on nurisenud, et sõiduplaanis on rongidel liiga suured vahed ning ka päevased kellaajad pole täies ulatuses hästi kaetud. Milliseid muudatusi plaanite sõiduplaanis teha?

Rongide sõiduplaanide muutmine toimub üldjuhul üks kord aastas, maikuu viimasel pühapäeval. See aeg on kokku lepitud rahvusvaheliselt ja samaaegselt teevad vajalikke kooskõlastatud muudatusi rongide sõiduplaanidesse ka riigid, kuhu Eestist on olemas rongiühendus.

Kuna Venemaa erinevalt Euroopa Liidu riikidest ei lähe üle suveajale, siis sellest tingitult ühtlustatakse liiklusgraafikuid ka oktoobri lõpul, ent Tallinna- Rapla liinil see mõju ei avalda. Mis puutub sõiduplaani Rapla ja Tallinna vahel, siis juba praegu on ööpäevas aegu, mil seda tihendada oleks väga keeruline.

Sellised ajad on hommikuti kella 7 ja 9 ning õhtuti 16 ja 18 vahel. Tallinna ja Rapla vahel sõidab igapäevaselt kümmekond rongi mõlemas suunas ja sellega on see reisirongide poolt Eestis üks tihemini kasutatavaid raudteeliine juba täna. Sõiduplaani koostades on oluline nii raudtee läbilaskevõime, kasutatavate rööpapaaride arv, Balti Jaama sisse-väljasõiduvõimalused, samaaegselt sõidus olevate rongide arv ja mitmed muud tingimused, mida arvestades sünnib sõiduplaan kui kompromiss.

Mis kuupäevast hakkavad Rapla liinil sõitma uued rongid?

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium on planeerinud uute diiselrongide üle-Eestilist käikuandmist alates 1. jaanuarist 2014 ja on selleks opereerimisvõimaluse andnud ilma konkurssi korraldamata riigile kuuluvale ettevõttele Elektriraudtee.