Põhjuseks oli ka ehitustegevuse alguse viibimine, kuna puudus rekonstrueerimistööde teostamiseks vajalik Keskkonnaameti ajutine vee-erikasutusluba. Nimetatud loa menetlemine ning väljastamine Keskkonnaametis võttis aega 4 kuud, mis tingis ka ehitustegevuse mahajäämuse graafikust. Vihmane suvi on raskendanud ka Biopuhasti kompleksis olevate mudatiikide puhastamist.

Biopuhasti eelprojekti koostamisel arvestati, et enne uue puhastusjaama käivitamist on lõpetatud kõik linna kanalisatsioonisüsteemi renoveerimistööd, sh vihmaveed pidid olema eraldatud ning suunatud jõkke. Kuna puhastisse sisenevad vooluhulgad on oluliselt suuremad eelprojektis arvestatust, võeti kasutusele 4 akumulatsioonimahutit. Selline lahendus on mõistlik ja vajalik, kuna aitab puhastusjaamal vähendada tipptundide hüdraulilist koormust.

Lepingu hind on 1 119 771,12 EUR, millest Loksa Haljastus OÜ omafinantseeringu osa on 21,79%.

Tänaseks on Loksa biopuhasti rekonstrueerimisel lõpetatud kõik maaalused tööd ja renoveeritud olmehoone, kuhu on paigaldatud ka uus ventilatsiooni- ning küttesüsteem (tahkeküttekatlaga). Assenisatsiooni autode tühjendamiseks on paigaldatud uus purgla.

Alates 21. juunist töötab üks kahest olemasolevast paralleelselt töötavast puhastusliinist, kuna esimesel liinil toimuvad remonditööd.

Hetkel on käimas uute tehnoloogiste torustike ning seadmete paigaldustööd. Paigaldatud on uued käiguteed, ülevoolurennid, pumbad, segurid, aeratsiooniseade Celpox jne.

Kõik biopuhasti rekonstrueerimistööd lõpetatakse 1. novembriks 2012.a, et alustada siis jaama seadistustöödega.

Oktoobrikuu jooksul hangitakse OÜ Loksa Haljastusele ka väga vajalik survepesuauto. Tarneleping on sõlmitud firmaga AS Silberauto Eesti, lepingu hind on 404338,0 EUR, millest omafinantseeringu osa on 21,79%. Oma survepesuauto võimaldab osutada septikute tühjendamise teenust (fekaalivedu) neile, kes pole ühinenud ühiskanalisatsiooniga, eemaldada operatiivselt ummistusi magistraaltrassidel ning teostada trasside profülaktilist pesemist. Oma survepesuautoga saame me väiksemate kulutustega hoida korras oma linna ja tagada kiire ja kvaliteetse teenuse kõigile Loksa kandi inimestele.

Sama edukalt kui biopuhasti rekonstrueerimisega, ei ole aga läinud asjad ÜVK süsteemide rekonstrueerimise ja ehitamisega. Kuna oma konsortsiumi partnerit Wesico Project OÜ teavitamata peatas peatöövõtja Arco Ehitus OÜ 29. augustil tööd Loksa objektidel ja lahkus ehitusplatsilt, oli Loksa Haljastus OÜ sunnitud pidama edasisi läbirääkimisi Wesico Project OÜ-ga, kes avaldas soovi asuda peatöövõtjaks. Läbirääkimiste tulemusena kinnitati 24. septembril Wesico Projekt OÜ juhtivpartneriks (peatöövõtjaks), kes tagab kõigi projektikohaste tööde korraldamise Loksal.

Esitatud tööprogrammi kohaselt lõpetatakse magistraaltorustike ehitus 2013. a jaanuarikuus, 2012. a oktoobris alustatakse juba võimaluste piires teekatete taastamistöödega ja kõik tööd lõpetatakse 2013. a. juunis.