Tegemist on siis väikese reformimata maaribaga, mida vald on seni nagunii hooldanud. Maad munitsipaalomandisse taotledes lähtuti sellest, et omavalitsus saaks kiiremini ja paindlikumalt edasi tegutseda, et sellele omanik leida. Riigiga asju ajades võtab kõik kauem aega.

Maa-amet: maatükk ei ole seotud omavalitsuse ülesannete täitmisega

Kui tegu ei ole otseselt omavalitsuste ülesannete täitmisega, ei anta omavalitsustele vara, see tähendab antud juhul ärimaad, tasuta üle.
 
Vabariigi Valitsus saab maareformi käigus anda munitsipaalomandisse kohaliku omavalitsuse ülesannete täitmiseks ja arenguks vajalikku maad. Seega lähtutakse maa andmise üle otsustamisel sellest, kas see on vajalik seadustega kohalikule omavalitsusele pandud ülesannete täitmiseks. Ehk teisisõnu - maa andmine saab olla põhjendatud vaid siis, kui ilma konkreetset maaüksust omamata ei ole omavalitsusel võimalik talle pandud ülesannet täita. Ettevõtluskeskkonna arenguks saab omavalitsus luua tingimused planeeringute ja taristu väljaehitamisega, kuid äritegevuseks vajaliku maa omamine ei ole avalik-õigusliku iseloomuga ülesanne.
 
Ärimaa sihtotstarbega maad on omavalitsuste omandusse antud juhul, kui see on olnud vajalik konkreetse avalikõigusliku ülesande täitmiseks. Näitena võib tuua Vara vallas Liivanina paadisadama väljaehitamiseks vajaliku maaüksuse (50% tootmismaa ja 50% ärimaa), mis on vajalik, et tagada Emajõe suudmes asuva Praaga küla elanikele veetee abil kiirem päästeabi ja transpordiühendus maismaaga ning valla keskusega. Seega on tegemist omavalitsuse ülesannete täitmiseks vajaliku maaga.

Artiklis toodud veel ühe maatüki asjaolusid täpsustab Maa-amet Järvakandi Vallavalitsusega ja loodetavasti leitakse kõigile osapooltele sobiv lahendus.