Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul oli reedene torm uute laevade jaoks nende Väinamerel seilamise aja jooksul esmakordne korralik tormikogemus ning laevad said suurepäraselt hakkama.

„Reedel ei saanud reisijad ilmselt arugi, et tegemist oli tuulega, mille korral tavapäraselt oleks laevaliiklus olnud juba tõsiselt häiritud. Näiteks varem suurima mahutavusega Viire, poleks sellistes tingimustes enam ammu sõitnud, ja reedesel päeval oleks ainult Regula liiklemisel tekkinud sadamates kaos. Uute laevade väga head juhitavust ja manööverdamisomadusi on kiidetud juba varemgi, nüüd veendusime, et ilmastikuolud, mis Saaremaad ja Muhumaad peataks, peaksid ikka tõesti harukordsed olema. Järgmine oluline eeldus on, et ka sadamates oleksid vajalikud tingimused täidetud,“ rääkis Treiel.

Parvlaeva Saaremaa kaptenil Otto Ojamaal jätkus oma uue laeva jaoks ainult kiidusõnu, ent möönis, et tuule sobival suunal oli oluline roll liikluse jätkamisel. Varem parvlaeva Scania kaptenina sõitnuna hindas Ojamaa, et sellistes tingimustes oli Scania sildumine juba oluliselt raskendatud ja viinud reiside peatamiseni. „Saaremaal polnud selles tormis sildumistega mingit probleemi, eriti kuna tuule suund oli samuti soosiv,“ lausus kapten Ojamaa.

„Vanematele laevadele oli igas sadamas mitu kaikohta, mis võimaldas meeskonnal valida sildumiskoha vastavalt tuulele. Uutele laevadele on aga praegu igas sadamas vaid üks kaikoht, kus sõidukeid ja reisijaid saab laadida. See tekitab muret, kuna tormiaegse liikluse jätkumine sõltub iga kord otseselt tuule suunast. Hädavajalikud regulaarse reisiliikluse tagamiseks erinevates ilmastikuoludes on varurambid ja lainemurdjad, mida Kuivastu, Virtsu ja Heltermaa sadamates kahjuks pole. Heltermaa-Rohuküla liinil on täiendavaks murekohaks jätkuvalt Rukkirahu kanal. Need on meie jaoks igapäevaselt aktuaalsed valukohad ja loodame, et sadamate valdaja asub neid lähiajal lahendama,“ ütles Treiel.