1999. a vastu võetud "Koolieelse lasteasutuse seadus" toob alusharidusse uue mõiste: sobitusrühm. Seaduses sätestatakse, et sobitusrühma kuuluvad erivajadustega lapsed koos teiste lastega. Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava täpsustab, et erivajadusega laps on laps, kelle võimetest, terviseseisundist, keelelisest ja kultuurilisest taustast ning isiksuseomadustest tingitud arenguvajaduste toetamiseks on vaja teha muudatusi või kohandusi lapse kasvukeskkonnas (mängu- ja õppevahendid, ruumid, õppeja kasvatusmeetodid jm) või rühma tegevuskavas. Siinkohal on oluline rõhutada, et erivajadustega lapse, sealhulgas andeka lapse, arengu toetamine lasteaias on meeskonnatöö. Jänesselja lasteaias on moodustatud Sauga vallavalitsuse 4.04.2012. a korralduse alusel kolm sobitusrühma.

2012 - 2013 õa oleme seadnud sellest lähtuvalt tegevuskavas üheks eesmärgiks: õpetaja suudab toetada erivajadusega lapse arengut tema individuaalsusest lähtuvalt. Eesmärgi ellu viimiseks on kavandatud mitmed tegevused: sobitusrühma meeskondade ümarlaud, tugisüsteemi võrgustiku loomine ja sobitusrühma töö põhimõtete välja töötamine, asutusesisese koolituse erivajadusega laps lasteaias teostamine, eripedagoogi tööpõhimõtete tutvustamine lapsevanematele, sobitusrühma meeskondade arenguvestluste läbi viimine ning eivajadusega lapsele individuaalse arenduskava koostamine. Ülesandeid on palju, kuid eesmärk püha!

Siinkohal soovin lasteaia meeskonna nimel tänada koostööpartnereid ja lapsevanemaid, kes avatult, teineteist toetavalt ja meeskonnatöös lapse arengu nimel on panustanud.