Sotsiaaltöötaja arvates ei sobi elektriauto talviseks sõiduks, maaletooja ei ole nõus
Sotsiaalnõunik Annika Aava: „Elektriautoga on nii, et kui on 10 kraadi ümber, siis saab sõita, ehkki mugav ei ole, sest salong ikkagi soojaks ei lähe. Kui on juba rohkem külma, siis oleme loobunud selle auto käivitamisest (kirjas on, et kui on 15 ja rohkem miinuskraadi, siis ei ole soovitatav sõita!) Sellel autol on üks aku, nagu teistelgi autodel, ja sellega juhtus meil nii, et külmadega oli see garaažis seistes nii tühjaks saanud, et see tuli maha võtta ja täis laadida. Rakke vallast tean, et neil on see aku juba ära vahetatud."
Seega - asju tuleb ajada siiski talveperioodil bensiiniautoga. Loodame, et plusskraadide saabudes on sotsiaaltöötajatel taas võimalik uue moodsa masinaga sõita.
KOMMENTAAR: Andero Kaha, Silberauto PR -spetsialist
Sotsiaalnõunik Annika Aava väljaöeldu sisaldab pahatahtlikke või teadmatusest tulenevaid valeväiteid, mis vajavad ümberlükkamist. Elektriauto Mitsubishi i-MiEV kasutusjuhend ega ükski teine sõidukit puudutav dokument ei sisalda viidet sellele, et autot ei oleks soovitatav kasutada rohkem kui 15 miinuskraadi juures. Igapäevase elektriauto kasutajana sõidan ka ise elektriautoga igasuguse ilmaga ning ei ole seni ka ekstreemse pakasega probleeme täheldanud.
Samuti ei vasta tõele väide, et elektriautol on vaid üks aku: tegelikkuses on sõidukil üks madalpingeaku auto esiosas ning kõrgepinge-akude pakk auto tagaosas põhja all. Lisaks ei ole meie andmetel Rakke valla elektrisõidukil (vähemalt garantiikorras ega esinduses) madalpinge akut vahetatud, nagu väidab sotsiaalnõunik Aava.
Sõiduki mugaval kasutamisel ning sõidumaa pikendamisel aitavad lihtsad lahendused, mida kasutajad rakendama ei kipu, kuigi elektriauto kasutamist puudutaval koolitusel on neid tutvustatud. Näiteks on Mitsubishi elektriautod varustatud puldiga, mille abil saab laadimas oleva sõiduki enne sõidu algust ise selle juurde minemata soojenema seada. Piisab paarist nupuvajutusest puldil ja veerand tunni pärast on auto soe ning lumigi esiklaasilt sulanud. Et soojendamine toimub vooluvõrgust saadava elektrienergia abil, ei lühenda see sõidumaad. Sõidukis temperatuuri hoidmine kulutab aga vähem energiat kui autosalongi kütmine. Suuremal osal sisepõlemismootoriga autode omanikest sellist luksust nagu kaugjuhitav eelsoojendus ei ole või kui on, siis on tegemist küllaltki kalli lisaseadmega. Kui külm auto vajab siiski üles soojendamist sõidu ajal, tasub lisaks sellele, et soojendusnuppe keerata, vajutada ka lülitile „Push max", mis lülitab soojenduse sisse täisvõimsusel. Sellisel juhul soojeneb elektriauto salong niisama kiiresti, kui mõne väiksema diiselmootoriga sõiduki salong. Minu isiklik kogemus ütleb, et säästliku sõidu võtteid kasutades on elektriautoga talvel nii linnas kui maanteeoludes ning maanteekiirustel ühe laadimisega võimalik läbida üle saja kilomeetri - sajakilomeetrise maantee- ja linnasõitu sisaldava ringi pean oma tööülesandeid täites läbima üpris sageli. Seejuures on sõidukit laadima pannes alati jäänud piisav sõiduvaru.