Sügisüllatused Harjumaa ühistranspordis – kiirliinid ja piilukaamerad!

 (11)
BUSS
BussipeatusFoto: Priit Simson

Mitme ettevõtte bussijuhid ähvardavad streikidega, bussiettevõtete ülemused läkitavad petitsioone valitsusele ja isiklikult Taavi Rõivasele – rongiliikluse jätkuv doteerimine jätab bussid ja bussijuhid tööta?

Kas ka Harjumaal ähvardavad uued Elroni rongid bussid tööta jätta? Vastab Harjumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Vello Jõgisoo.

Meie maakonnas sõitjate arv hoopis kasvab, mitte ei kahane. Kümne aastaga on Harjumaale lisandunud 25 000 uut elanikku ehk elanike arv on kasvanud ligi 8%, bussireisjate arv on aga kahekordistunud.

Muidugi ei saa seda üldistada kõikide Tallinnast väljuvate sõidusuundade kohta: Paldiski suunal uute rongide tulek esialgu vähendas reisijate arvu, aga nüüd näitab seegi number taas tõusu.

Reisijad on kurtnud (ka 12. juuni Harju Elu kirjutas sellest), et elektrooniline piletisüsteem tikub alatihti tõrkuma: reisijal võib küll kaardil raha olla, aga piletit ei saa.

Elektroonilise süsteemi loojad ei osanud tõesti kõike ette näha – kuigi inimene ostab sooduspileti, arvestab süsteem esmalt täispileti hinna ja kui seda raha kaardil ei ole, siis piletit ei anna (kuigi soodustuspileti raha võib kaardil olla).

Süsteemi arendamine käib vastavalt reaalses elus ette tulevate probleemidega – juba lähitulevikus hakkab elektroonika kontrollima, kas kaardil olev raha katab pileti õige hinna.

Praegu valmistab HÜTK ette uut hanget, 2016. aasta sügisel paigutame bussidesse uued piletikassad. Nendega loodame lahendada kõik probleemid, mis tänaseks on piletimüügil ilmnenud.

Kas uus süsteem välistab ka kokkuleppetehingud juhi ja reisja vahel, kus sõitjale piletit lihtsalt ei anta.

Masin on masin ja masin inimsuhetesse ei sekku. Et ebaausad tehingud miinimumini viia, paigutame ühistranspordibussidesse vaatluskaamerad. Esimesed neist peaksid tööle hakkama juba sel sügisel.

Loe täispikka intervjuud Harju Elust.