Õpilase HEV selgitatakse välja vaatluste tulemusena koostöös aineõpetajate, klassijuhataja ja kooli tugispetsialistidega.

Vaatluste tulemused ja tugispetsialistide arvamused märgitakse õpilase individuaalsel kaardil, kaardi täitmine toimub koostöös lapsevanemaga.

Igakülgse toetamiseni

Tabasalu ühisgümnaasiumis lähtutakse HEV õpilase õpetamisel kaasava õppe põhimõttest, kuid on loodud ka HEV eriklassid neile õpilastele, kelle õppekorraldusele on vaja erisusi kohaldada. Õpilasi on toetamas koolipsühholoog ja sotsiaalpedagoog. Toimuvad õpiabitunnid õpiraskustega ja logopeediliste raskustega õpilastele eripedagoogide juhendamisel, kooliõde tagab õpilaste meditsiinilise järelevalve.

Möödunud õppeaastal avati koolis HEV väikeklass, käesoleval õppeaastal on loodud HEV eriklassid ka õpiraskustega õpilastele nooremas ja vanemas kooliastmes, samuti on tervislikel põhjustel võimaldatud koduõpet.

Kooli tugispetsialistide vahel toimub regulaarne koostöö, kaks korda õppeaastas vaadatakse üle õpilaste vajadus tugiteenuste järele, õpilasele koostatakse vajadusel individuaalne ainekava raskusi valmistavas õppeaines, lapsevanem kaasatakse õpilase toetusprotsessi.

Tugiteenuste eesmärk on toetada õpilase toimetulekut õppetöös ja sotsiaalsete oskuste omandamisel.

HEV andekad õpilased saavad oma andeid edasi arendada erinevates aineringides (matemaatika, saksa ja prantsuse keel, muusika- ja tantsuringid).

Tugispetsialistide poolt on väljatöötamisel põhimõtted, kuidas korraldada andekale õpilasele individuaalset lähenemist ja loovuse arendamist.

Kool on väike ühiskonna mudel, kuhu kandub ka enamus meid ümbritsevaid sotsiaalseid probleeme, ja igapäevaselt tulebki tegelda koolis erinevate sotsiaalpedagoogiliste küsimuste lahendamisega.

Tabasalu kool on seadnud eesmärgiks kogu õppeaasta jooksul panustada erinevate koolituste kaudu süsteemselt ennetustööle. Käesolevaks õppeaastaks on kavandatud 1.-4. klasside õpilastele koolivägivalla ennetuslikud loengud koostöös Harku valla noorsoopolitseiniku Maret Maripuga.

5.-8. klasside õpilastele toimuvad sõltuvusainete teemalised loengud koostöös Tallinna Lastehaigla spetsialistidega.

Lisaks veel muidki koolitusi. Tänast õpetajat iseloomustab tema rollide paljusus. Sotsiaalpedagoogiliste uurimuste põhjal on välja toodud üle 70 rolli, mida õpetajal sageli täita tuleb. Õpetaja töö on õpetamine, kuid üha enam tuleb õpetajal toime tulla sotsiaalsete olukordade lahendamisega. Õpetajagi vajab toetust, olgu selleks kolleegi soe sõna, koos tugispetsialistiga lahenduste leidmine mureküsimusele või koolitusel osalemine.

Tabasalu koolis on olulisel kohal õpetajate koolitused, milles keskendutakse koolikultuuri edendamisele, ühiste väärtuste kujundamisele, pedagoogilis- psühholoogiliste oskuste, samuti ainealaste teadmiste täiendamisele.

Käesoleval õppeaastal, kui ka haridus- ja teadusministeeriumi poolt on HEV õpe fookusesse võetud, toimuvad meie õpetajatele koolitused, mis toetavad õpetajaid HEV õpilastega töötamisel.

Teadlik vanem

Kool saab hästi toimida vaid teineteist toetavas, mõistvas koostöös lapsevanematega. Vanematel on võimalus kooli arengule kaasa rääkida oma esindusorganite kaudu, kooli püüe on tihendada vanematega infovahetust, võimalusel pakkuda abi ja toetust erinevate koolituste näol. Märtsis on toimumas koolitus "Peresuhete mõju lapse käitumisele ja tunnetele".

Lapsevanemgi ei tohiks oma murega üksi jääda, vaid on oodatud kooli tugispetsialistidega seda jagama.

Käesoleval õppeaastal on tugispetsialistide töö eesmärgiks töötada välja õpilaste tugiteenustele suunamise korraldus ja hästitoimiv tugiteenuste osutamine õpilastele, õpetajatele ja vanematele.

Tugispetsialistid osalevad praegu koolitusel "Üldhariduskoolide koolimeeskondade koolitus HEV laste toetamiseks koolis", ka ühe lõputööna uuritakse tugiteenuste osutamise korraldust koolis.

Tabasalu koolil on mitmeid häid partnereid HEV õpilaste õppe toetamisel. Kõige suuremad tänusõnad võlgneme Harku valla lastekaitsespetsialistile Helve Keelele, kelle poole pöördumata ei möödu päevagi. Valla toetusel toimuvad ka koolitused õpilastele, õpetajatele ja vanematele.

Helve koordineerimisel toimub ka tõhus võrgustikutöö kooliväliste erispetsialistidega (psühhoterapeut dr Petra Poolamets ja psühholoog-nõustajad Marge Vainre ja Õnne Aas-Udam).

Ainult kooli, koolipidaja ja vanemate koostöös saavutame selle, et Tabasalu koolis märgatakse ja toetatakse kõiki õpilasi.