Aeg saab otsa

Kui kummagi ettevõttega lepingut sõlmida ei õnnestu, tuleks korraldada uus hange. Selleks Linnatranspordi AS-il aega ei ole, sest Hispaaniale müüdud CO2 kvoodist saadud raha kasutamise tähtaeg jõuab kätte juba 2014. aasta lõpus.

Tallinna Linnatranspordi AS-i esindav vandeadvokaat Alar Urm on optimistlik, et CAF-i tingimused vaadatakse üle ja pärast õiguskaitse lõppemist saab nendega leping sõlmitud. „Tallinna trammihankes ollakse jõudmas lõpusirgele. Praegu on olukord üsna selge Stadleri pakkumuse kohta, selle kohta on ühetaolised otsused (et Stadleri pakkumus ei vasta tingimustele – toim) teinud nii hankija, vaidluskomisjon kui ka kohus. Kui kohtu seatud tähtaeg möödub, on meil võimalik asjaga edasi minna,” kinnitas Urm.

Stadleri müügijuht Stan Skalski on korduvalt viidanud asjaolule, et konkurentide trammid on lubatust oluliselt raskemad, mida Pärnu maantee viadukt välja ei kannata. Skalski ütles Eesti Päevalehele, et nende pakkumus on ka ligi 15% konkurendi omast odavam. Urmi sõnul on CAF Tallinnale kinnitanud, et kaaluprobleemi nende trammidega ei teki. „Kui trammid peakski saabuma lubatust raskemad, ei pea me neid vastu võtma.”

Kuna Tallinna halduskohus jättis veel eelmise aasta viimasel päeval tehtud otsusega Stadleri kaebuse ehk enda pakkumuse hanketingimustele vastavaks tunnistamise rahuldamata, on ettevõttel veel aega sedagi otsust vaidlustada.

Tallinna Linnatranspordi AS peab CAF-i pakkumuse uuesti üle vaatama, sest vaidlustuskomisjon leidis, et ettevõttel puuduvad trammi kaalu kohta vajalikud andmed, et seda hanketingimustele vastavaks tunnistada.