Muudatused seoses muinasasulaga

Seoses maikuus ehitustööde käigus paljandunud kultuurikihiga, mis vii­tab seni teatust oluliselt suurema mui­nasasula asukohale, tuli algset projekti korrigeerida. Muudatused puudutavad Ridaküla tee ristmikust kuni Kabina-Lohkva tee ristini kulgevat 200 m pik­kust lõiku, kus 2+2 sõidurada asendati 2+1 lahendusega - Tartust välja sõites on liiklemiseks kaks sõidurada, millest üks läheb otse ja teine pöörab Lohkva poole, Tartu poole sõitjate jaoks on üks sõidurada. Samuti on Lohkva ringrist­mik nihutatud vana ristmiku kohale ning Lohkva poole pöörav sõidurada kulgeb veidi järsemalt kui algselt pla­neeritud. Kui jalgtee oli varem planee­ritud eraldi muldkehale, siis uuen­datud projektis on jalgtee muinasala piirkonnas nihutatud sõidutee läheda­le. Esialgne lahendus oleks eeldanud teetööde seisma panekut kauakest­vateks arheoloogilisteks uuringuteks ning suurte summade kulutamist.

Müratase

Maanteeamet poolt tellitud uuringu kohaselt jääb prognoositav müratase teelõigul kuni 2030. aastani üldjuhul nõutud piirmäära raamesse. Mürataset leevendab kahe ringristmiku vahelisel alal kiiruse vähendamine senise 90 km/h asemel 70 km/h-ni ning uus, si­ledam teekate. Uuringu kohaselt võib müratase vaid üksikute teega piirne­vate kinnistute puhul tulevikus hakata ületama lubatud piirmäära, mistõttu rajatakse nende kruntide äärde müra leevendav plankaed. Kui tulevikus pe­aks ilmnema, et müra on prognoositust suurem ja liiklust rohkem, vaadatakse olukord uuesti üle ja vajadusel raken­datakse täiendavaid abinõusid.Tartu-Põvvatu lõigu rekonstrueerimisprojekt nägi ette teeäärsete vanade hekkide lik­videerimise Aiandi tee ja Kaalukoja tee piirkonnas, kuna need jäid tee laiene­misel ette. Hekid olid algselt istutatud lumetõrje eesmärgil, ent tänaseks selle järele vajadus puudub, kuna varem la­gedal maastikul paiknenud teeäärsed alad on täis ehitatud.

Maade võõrandamine

Tee laienduse alla jäävad krundid on hinnatud, eelkokkulepped maatük­kide ostmiseks sõlmitud ja järg maa­mõõtjate käes, ostmisprotsessiga ha­katakse tegelema augustikuus. Maad võõrandatakse kokku 21 eraomanikult, viiel juhul jäeti reformimata maa riigi omandisse.

Liikluskorraldus

Liikluskorralduses toob tee ümbere­hitus enim muudatusi kaasa Aiandi tee, Kaalukoja tee, Ridaküla tee elani­kele ja neile, kes seni kasutasid liik­lemiseks Lõõtspilli teed. Kuna viima­ne kaob ära, tuleb edaspidi kasutada Kabina-Lohkva teed või sõita linna kaudu.Aiandi tee elanikel tuleb nüüd linna pääsemiseks teha Lohkva ring­ristmiku kaudu tagasipööre, Kaalukoja tee äärsetel elanikel aga Räpina poole sõitmiseks tagasipööre Juudi kalmistu ringristmikult ja linnast koju sõitmi­seks sõita Lohkva ringristmikuni, et sooritada tagasipööre. Ridaküla tee ääres elavatel inimestel tuleb Räpina poole sõitmiseks pöörata tagasi Juudi kalmistu juures asuval ringiristmikul. Tegemist on küll pikema, ent turvali­sema koduteega, kuna liiklusohutus­nõuded ei luba tulevikus üle mitme sõiduraja pöörata ega ohtlikke vasak­pöördeid teha. Ülekäigukohad jala­käijatele on planeeritud ringristmike juurde ning Kaalukoja ja Ridaküla tee­de mahasõitude lähistele.

Ehitustööde graafik

Augustikuu alguses hakkas töövõtja AS Lemminkäinen paigaldama asfalt­katte ülemist kihti ning alustati Juudi kalmistu ringristmiku väljaehitamist. Peatselt valmib lõplikult ka jalg- ja jal­grattatee. Töötsoonis säilib augustis tööajal kiiruspiirang 30 km/h, töövä­lisel ajal 50 km/h. Piirkiiruse saab 70 km/h-ni tõsta siis, kui on paigaldatud piirded ning tehtud markeeringud. Kogu objekt valmib soodsate ilmasti­kutingimuste korral septembri lõpuks.