Valla kommunaalinseneri sõnul võeti lumetõrjeks ootel seisnud autodel hiljuti sahad eest ära ja jätkati tavapärase teeremondiga. Kaua sa ikka seda lund ootad.

Sellest suvest alates on Harku valla uus teehoolduse partner TREV-2. Kevadel lõppes leping siiani valla teid remontinud ja puhastanud ettevõttega SMR Teed ning järgmiseks viieks aastaks korraldatud hanke võitis väga pikaajalise teede hoolduse ja ehituse kogemusega AS TREV-2.

Sellest sügisest on vallavalitsuse palgal ka uus kommunaalinsener Steve Võsu, kes vastutab teedevõrgu arenduse ja korrashoiu eest.

Suurem masinapark

Kui küsida, kas uuel teehoolduse lepingupartneril ka mingeid plusse on vana ees, naerab aastaid valla teede korrashoiu eest vastutanud Rein Kooli ja ütleb, et no seda ju ei tea, lund pole! Kui tuleb ükskord lumi, siis saame ka teada, kuidas uued mehed ja autod töötavad. Värske kommunaalinsener Steve Võsu ütleb aga, et masinapark on uuel lepingupartneril küll mõnevõrra suurem kui vanal.

"Samas on tänavu ka rohkem hooldatavaid teid," rõhutab Kooli. "Sel aastal on lepingutega valla hooldada võetud ligikaudu 100 km rohkem kui möödunud aastal." Tegemist on nii reformimata riigimaal asuvate teede kui ka erateedega.

Seda, milliseid teid hooldatakse, saab näha valla kodulehel olevalt teehoolduse kaardilt.

Otsimise lihtsustamiseks on kodulehel ära toodud ka hooldatavate teede nimekiri ning lisaks võib iga soovija vaadata talviseid seisundinõudeid valla teedele. Seisundinõude tabelist näeb ära, millised tasemed on erinevatele teedele määratud ning kui kiiresti peavad nad lumest puhastatud saama.

"Hooldustsükli aeg on jätkuvalt sama, seal pole midagi muutunud," ütleb Võsu. "Põhimõte on selles, et esmajärjekorras puhastatakse alati lasteaedade, koolimajade ja spordirajatiste juurde viivad teed ning parklad. Ja sealt edasi suurema tähtsusega ehk rohkem sõidetavad teed ning lõpuks vähese koormusega teed. Näiteks teel liiklussagedusega kuni 200 autot ööpäevas oleme kohustatud lume ära lükkama hiljemalt 8 tundi peale 10 sentimeetri paksuse lumekihi tekkimist, samas kui põhitänav peab ole-ma puhas kahe tunniga," selgitab Võsu.

Lepingu kohaselt algab talihooldeperiood oktoobris ja kestab aprillini. "Kui lund pole, mis talihooldust siin ikka teha, olgu see leping mil-line tahes," ütleb Võsu. "Aga et masinad niisama tühjalt ei seisaks, siis niikaua kui ilmad lubavad, teostame praegu tavapäraseid teehooldustöid."

Lumetormi ei igatse

Natuke lund ju ikka tahaks, tunnistavad mehed. Kahe viimase aasta meeletuid lumesadusid aga vallamajanduse osakonnas keegi taga ei igatse. "Möödunud aasta talvel oli lund nii palju, et olime sunnitud teehooldusfirmalt tellima lisaks tavapärasele lepingutasule enam kui miljoni krooni eest täiendavat lumetõrjet," nendib Kooli. "See aga tähendab, et uute teede ehitamiseks raha enam ei jätku, kogu võhm läheb niiöelda lume ühest hunnikust teise kühveldamisele." Lumevaeses talves on vallavalitsuse jaoks oluline positiivne moment - lumelükkamisest kokku hoitud raha eest saab suvel ehitada uusi teid.

Valla uus kommunaalinsener

  • Alates novembrikuust töötab vallavalitsuse kommunaalinsenerina Steve Võsu, kelle töövaldkonda kuulub valla teedevõrk, kergliiklusteed ja valla teede registri pidamine. Seni kommunaalinsenerina ametis olnud Rein Kooli tegeleb nüüdsest energeetikavaldkonnaga.
  • Kontakt: Steve Võsu, telefon 606 8827, e-post: steve.vosu@harku.ee.
  • Samuti võib teede korrashoiu probleemidega pöörduda TREV-2 projektijuht Ain Soone poole, telefonil 512 6133