“TourEst 2012” oli Narva-Jõesuu esindatud oma stendiga
Kolme päeva jooksul käis näitusel 26 080 külastajat - arv, mis on rekordiline kogu ürituse toimumise ajaloos. Eksponeerijate arv oli 468. Lisaks kodumaistele turismiäri haidele olid näitusel esindatud Araabia Ühendemiraadid, Austria, Belgia, Gruusia, Hispaania, Iisrael, Indoneesia, Itaalia, Jaapan, Kreeka, Küpros, Leedu, Läti, Mauritius, Namiibia, Poola, Rootsi, Rumeenia, Saksamaa, Soome, Tai, Tšehhi, Tuneesia, Türgi ja Valgevene.
Peahoones paiknesid suured eestimaised turismioperaatorid ja väiksemad turismifirmad, bussi-, lennu-ja veetranspordi ettevõtete esindused ja Eesti SPA-hotellide esindused.
Peahoone laval toimus kolme päeva jooksul kokku 13 loosimist, 6 oksjoni, 7 tantsu-ja muusikaetendust. Lisaks oli väga tihe kultuuriprogramm ka eksponeerijate boksides. Näiteks esines Hiiumaa boksis koos Kärdla kooriga laulja Ott Lepland, kes tänavu esindab Eestit Eurovisiooni lauluvõistlusel. Kõige populaarsemaks boksiks oli näitusehallis "Puhka Eestis", kus olid esindatud kõik maakonnad. Messil tutvustati külastajatele kohalikke traditsioone, vaatamisväärsusi, kultuuriüritusi ja turismiobjekte. Lisaks korraldas iga maakond oma loterii ja viktoriini ning meelelahutusüritusi. Lastemajas lõbustas vallatu Pipi Pikksukk kõige väiksemaid näitusekülastajaid.
Narva-Jõesuu linn oli sel aastal väljas oma stendiga. AS Narva-Jõesuu Sanatooriumi direktor, linnavalitsuse liige turismivaldkonnas Karina Küppas jagas oma muljeid näituselt: «Kuna me esindame Narva-Jõesuud juba mitmendat korda, võime julgelt öelda, et meie linna teatakse ja armastatakse. Seda saab hinnata küsimuse põhjal: "Aga mis teil sel aastal uuemat on? ". Boks ei olnud kordagi tühi. Oli palju külalisi, nii neid, kes on korduvalt Narva-Jõesuus käinud kui ka neid, kes on palju kuulnud meie liivarannast ja soovivad kindlasti siia tulla". Küppase sõnul oli kõige populaarsem trükis Narva-Jõesuu kaart -inimesi huvitab, kus konkreetselt miski asub ja kuidas sinna saab. Suveniiridena jagati külalistele linna logoga rannakotte, mille sees olid materjalid informatsiooniga linna vaatamisväärsuste ja majutusasutuste kohta. «Kingituse peaeesmärgiks oli pikaajaline reklaam - buklet võib kohe prügikasti rännata, kuid kott on kasulik ka praktilises mõttes: suvel on see kõikjal kaasas ja tõmbab endale möödakäijate pilke», -märkis Küppas.
Küsimusele, kas linn kavatseb lähitulevikus oma stendi ümber kujundada, nagu seda teevad teised linnad ja maakonnad, vastas Küppas: «Linnale on vajalik reklaami lähtepunkt, milleks, nagu me loo-dame, kujuneb promenaad. Peale promenaadi väljaehitamist saame me välja töötada uue reklaamikontseptsiooni. Muidugi saab see olema täiesti uus stend: sisekujundus, bukletid jms. Ma ei saa nimetada veel kedagi konkreetset, kes selles suunas töötaks. Kõigilt on midagi õppida!».
Linn kavatseb jätkata turismimesside külastamist, sest see on suurepärane moodus teatada endast sihtauditooriumile. «Kindlasti ole-me ka järgmisel aastal «TourEst» turismimessil esindatud. On võimalik, et teistel näitustel osaleme koos Narvaga. Koostöökogemus on meil olemas ning see näitab, et siseturule orienteerudes on mõistlikum esineda koos, kaks linna koos kui üks regioon torkavad rohkem silma. Me täiendame teineteist suurepäraselt: Narva-Jõesuu meelitab looduse ja supelrannaga, Narva - meelelahutuste, ajaloo-obbjektide ja shopinguga" ütles Karina Küppas.