Algus kolme kreemiga

Esialgu töötas Ave oma Alu-salongi kõrvalt veel mõned päevad nädalas Tallinnas Viru tänaval. „Seal hakkasin väärtustama kliendi privaatsust ja uuendusi. Kui praegu tagasi mõtlen, siis ma ei kujuta ette, et nii alustasin, kolme maskiga … Kõik vahendid olid väga kallid, minu esimene kosmeetikutool oli humanitaarabina saadud haigla protseduurikušett,“ muljetab Ave ja toob välja albumi.

„Haiglamööbel sobis, sest minu esimene äri asus toonases Alu velskripunktis. Salongi avamiselgi oli kohal kiirabibrigaad,“ osutab Ave fotole ja lisab, et töötas varem ise veidi aega kiirabiõena. Paari aasta pärast oli vaja toonane rendipind vabastada ning kosmeetik Avet ootas ees kolimine.

„Leidsin uue kodu Rapla NORE keskuses Triinu juuksuriäri juures, lisaks minule hakkas tööle kosmeetik Riina, hiljem lisandus Katrin. Tasapisi hakkasime erinevaid teenuseid juurde pakkuma ja laienema, näiteks hakkasime pakkuma solaariumiteenust, paigaldama kunstküüsi, võtsime kasutusele uue professionaalse näohooldussarja,“ toob Ave mõne näite.

Rapla rahvas oli Florise ilusalongi omaks võtnud, klientide rohkus ja samas soov pakkuda professionaalset teenust tõi vajaduse suuremate ruumide ja administraatori järele. Kui Raplas 2002. aastal avati uus Konsum, leidis Floris endale seal ruumid. Esialgu avas Ave salongi kahe kosmeetikakabinetiga, solaariumi ning ooteruumiga, paari aasta pärast lisandus kabinet veel ühele kosmeetikule.

„Kuigi rendipind kaubamajas seab mulle salongi disainimisel teatud piirid, oleme siin harjunud. Kesklinnas olevat rendipinda ma ära ei vahetaks,“ avaldab Ave rahulolu oma ruumide ja rendileandja suhtes, „Rapla Tarbijate Ühistuga oleme saanud alati kokkuleppele, ka rasketel aegadel.“

Erialane professionaalsus Iluteenused muutuvad ja arenevad pidevalt, küll tuleb turule uusi tooteid, küll uusi teenuseid. Ave peab arengut ja sellega kaasas käimist väga oluliseks. Florise motoks on „Hoolivus + professionaalsus“.

„Kunagi pidi kosmeetikul olema meditsiiniharidus, siis see nõue kadus. Kuid tänapäeval tahab inimene ilusalongist lisaks lõõgastusele ka välist efekti. Meditsiinioskused tulevad taas valdkonda, näiteks erinevad süstimised. Minagi teen täitesüste, mesoteraapiat ja kasutan 3D mesoniite naha pingutamiseks – see on Eestis suhteliselt uus tehnoloogia. Need protseduurid nõuavad meditsiinivaldkonna teadmisi ja oskusi,“ sõnab Ave. „Naha sisse pannakse kirurgilised iselahustuvad niidid, mis aitavad nahka toestada ja pingutada. Ka Rapla naised soovivad selliseid protseduure teha, et kenamad välja näha.“

Ave peab oluliseks, et nii tema ise kui tema salongide töötajad oleksid koolitatud ning uute tehnoloogiate ja materjalidega kursis, et oldaks erialaselt professionaalsed. Uudse tehnoloogia valdkonnast näitab Ave veel fotoepilatsiooni ja fotonoorenduse aparaati, mis kabinetinurgas seisab.

Lisaks uudsele tehnoloogiale aitab professionaalsusele kaasa kvaliteetsete hooldussarjade kasutamine.

„Hoolivus kliendi suhtes on samuti väga oluline. Soovin, et klient end meie juures mugavalt tunneks, et meie töövahendid oleksid head, teenindajad koolitatud. Me ei kasuta odavaid sarju, sest kvaliteet on väga oluline,“ rõhutab Ave. „Tahaksin panna inimestele südamele, et alati tuleks kontrollida tegija tausta, niisama sotsiaalmeedias vähempakkumise raames teenust otsides ei pruugi head tulemust saada.“

Kui uurin, kas ka Raplas võib kehvasti minna, siis tõdeb Ave rõõmuga, et Rapla tegijad on heal tasemel, konkurents on siin arvestatav – ametlikke iluteenuste pakkujaid on Raplas ligi kolmkümmend.

Ettevõtjaks olemine

Augustis pidas Floris oma kahekümnendat sünnipäeva. „Kutsusime peole oma pikaaegsed kliendid, need, kes aegade algusest meie teenuseid kasutanud. Mõnest peres käib juba kolmas põlvkond meie juures. See oli ilus pidu Pargi Restos, kuuekümnest kutsutust leidis suvisel ajal võimaluse kohale tulla ligi kakskümmend viis inimest. See oli üks imeline pidu koos vahvate klientidega ja kosmeetikasarjade maaletoojatega,“ meenutab Ave.

Teekond kosmeetikust ettevõtjaks on Avele pakkunud nii tõuse kui mõõnu. „Eks siia, Rapla Konsumi peale kolimisega muutuski Floris rohkem ettevõtluseks. Avamisjärgselt oli raske, olin ise väikese lapse kõrvalt sunnitud päris varakult tööle tulema,“ meenutab Ave ja lisab, et tunneb end siiski rohkem kosmeetikuna kui ettevõtjana. „Ettevõtte juhtimiseks ja töötajatega suhtlemiseks jääb mõnikord aega väheseks … Nüüd planeerin seda aega teadlikult. Niisama end vabaks võtta on väga keeruline, sest klienditöö planeerimine käib pikalt ette ja tahan oma kliente hoida.“

Kogu ettevõtlusega ja juhtimisega seonduva tõhusamaks elluviimiseks on Ave õppinud Mainori kõrgkoolis ärijuhtimist ja kevadel osales EASi Väikeettevõtja arenguprogrammis. Ettevõtjana oli Avele kõige raskem Kohila salongi käivitamine.

„Planeerisime salongi majanduskasvu ajal, tegime projektid ja eeltöö, siis ei tahtnud pangad aga enam laenu anda, sest sellekohane otsustusõigus läks peakontoritesse. Tuli majanduslangus ning käivitus n-ö must stsenaarium. Ma ei osanud seda ette näha …,“ tunnistab Ave. „Olen küll pisaraid valanud.“

Ometi tõdeb Ave, et just Kohila salong on talle andnud võimaluse kujundada ruume nii, nagu ta on tahtnud ja vajalikuks pidanud: „Meil on seal 3 tsooni – vaikne tsoon näohooldusteks ja massaažiks, teine tsoon juuksuri- ja maniküüriteenuseks ning kolmas tsoon – saunad ja jõusaal. Peaaegu terve Kohila Konsumi kolmas korrus, üle 300 ruutmeetri on meie kasutuses. Tänaseks on Kohila rahvas meid omaks võtnud, seal on tugev klientuur nii juuksuris, jõusaalis kui muude teenuste hulgas. Kohila on hea koht. Sealne klient erineb veidi Rapla omast, Tallinna läheduse tõttu on kliendid teenuse kvaliteedi suhtes väga nõudlikud, kuid nad soovivad seda saada Kohila hinnaga. Me pakume professionaalset teenust professionaalsete vahenditega, sest ka mina olen nõudlik ja tahan pakkuda parimat. Nii võin julgelt öelda, et iga Florise klient nii Kohilas kui Raplas saab alati parima kvaliteedi.“

Oma ettevõtte maine säilitamiseks on Avel vaja heal tasemel spetsialiste. „Neid on raske leida. Eks minulgi on neid, kes on olnud ja läinud. Kuid ka neid, kes on läinud ja tagasi tulnud. Inimesed ongi erinevad – on erinevad suhtlemisstiilid ja ootused, see, mis ühele sobib, ei pruugi teisele sobida. Minu töötajad on pigem püsivad, vaid administraatoreid on rohkem vahetunud, kuid see on normaalne. Suviti olen kasutanud administraatorina ka õpilasi. Noori spetsialiste ei ole ma kunagi kartnud. Minagi alustasin kooli kõrvalt. Pigem peab noori julgustama, et nad tahaksid end pidevalt täiendada ja arendada,“ sõnab Ave.

Riiulitäied kreeme ja potsikuid

Ave meelest on Rapla tema jaoks parim. „Siin on hea ja turvaline. Lapse kasvatamiseks on siin hea paik. Olen Raplaga igati rahul,“ tõdeb elupõline raplalane, kes väikse kõrvalpõikena oli mõned aastad Rapla külje all Alus ja avas seal kolme maskiga oma kosmeetikakabineti. Tänasel päeval on Ave salongides riiulid täis erinevaid kvaliteetseid hooldussarju, kreemipotsikuid, aparatuuri ja muud. Kahekümne aastaga on mõnel päeval nädalas kosmeetikateenuseid pakkunud Ave kasvanud kahe ilusalongi ja 14 töötajaga ettevõtteks. „Kuulun ka ühendusse Ettevõtlikud Naised Raplamaal, kuid pean tunnistama, et nende üritustele pole ma veel jõudnud. Teen klienditööd ning mul on suhtlemist palju, seetõttu ei vaja ma eriti lisasuhtlust. Kuid minu klientide seas on ettevõtjaid. Nendega saan töö ajal kogemusi vahetada,“ sõnab Ave. „Lisaks suhtlen teiste kosmeetikutega, näiteks Türil ja Rakveres on mul head tuttavad, ja oma kooliaegsete grupiõdedega. Erialane suhtlus ja professionaalsuse säilitamine on minu jaoks ääretult oluline.“

Heade tulemuste eest on Floris saanud parima väikeettevõtte tiitli Raplamaal „Väike ja tubli 2006“ ning Sothys Eesti parima salongi tiitli 2007. aastal. Ave enda lemmiktööde hulka kuuluvad näo massaaž, hooldus ja meik. „Olen küll maniküüri, pediküüri ja muudki õppinud, kuid kõike ei tee pidevalt. Ettevõtte juhina pean kursis olema erineva tehnoloogiaga, materjalide kulu ja muu valdkonnas olulisega. Juhtimise ja ettevõtlusega seonduv on siiski lisa … Mina olen ikkagi kosmeetik. Kliendid on puhas rõõm – see on töö, mida ma armastan!“ tunnistab Ave siiralt.

Kliendid Avest:

Mari (nimi muudetud): „Olen Ave juures algusest peale käinud. Minu jaoks on peamine – ta teeb oma tööd südame ja hingega. Ave õpib kogu aeg, kui tuleb mõni uus tehnoloogia, ta on innovatiivne. Lisaks enda koolitamisele koolitab ta ka oma töötajaid. Ta motiveerib oma töötajaid hingestatult tööd tegema. Olen olude sunnil mõnda teenust vahepeal mõne teise tegija juures kasutanud, kuid võimalusel lähen ikkagi Ave juurde tagasi. Ave plussiks on ka kliendi harimine – ta selgitab alati oma tegemisi ning annab ülevaate hooldusvahendite koostisest ja mõjust.“

Eva: „See on aastatetagune lugu – sattusin Ave juurde Alusse, kuna Ave oli minu sõbranna õpilane. Eks näohooldusesse minnes on kliendil ikka esialgu omad kõhklused. Ave on teinud mineku lihtsaks, ta on soe, sõbralik ja usaldusväärne. Lisaks jätab ta alati korrektse ja professionaalse mulje, ta tunneb asja. Minu kui kliendi jaoks on kindlustunne oluline, usaldan ju oma näo tema kätesse. Kui mingil põhjusel pean oma pikalt ettebroneeritud aja üles ütlema, siis ei jää sellest halba tunnet, salongis ollakse paindlik, see on väga oluline. Kogu Florise meeskond jätab hea ja sõbraliku mulje, mul on alati tunne, et olen sinna oodatud.“