Sisutiheda arutelu tulemusena valmis kolme kooli ühine tegevuskava kaheks õppeaastaks. Meie projekti tähtsaimaks ülesandeks on noortele veelgi enam teadvustada, et elamisväärset keskkonda enda ümber loome ja kujundame meie ise.

Jaanuaris 2011 alustavad õpilased mürataseme mõõtmisega koolis, õues ja tänaval. Kogutud andmed töötleme ühtse metoodika järgi, et saaksime võrrelda meie maaasulat 200 000-lise elanike arvuga Alcala ning Ateena eeslinnaga. Üritame teada saada ka seda, kuidas müra tase mõjutab meie aju tööd. Järgmisel õppeaastal uurime õhu saastatust. Õpilased näevad, et selleks tööks ei olegi vaja olla teadlane uurimislaboratooriumis, ka kogutud sadevete järgi võib õhu puhtuse kohta palju teada saada.

Kuna projekti töökeeleks on inglise keel ja õpilased hakkavad suhtlema nii e-maili kui Moodle’i keskkonna kaudu, arendab see kindlasti noorte võõrkeelset suhtlemisoskust. Kavatseme koostada ka väikesed neljakeelsed (inglise-eesti-hispaania-kreeka) digitaalsed sõnaraamatud, kuhu iga projektis osaleja võib tema arvates vajalikud sõnad lisada.

Kõige toredamaks osaks projektist kujunevad arvatavasti kolme maa õpilaste-õpetajate silmast silma kohtumised. 2011. aasta maikuu esimesel nädalal ootame külalisi Luunjasse. Teeme esimesed kokkuvõtted uurimustest, tutvume lähemalt üksteise koolisüsteemi ja kultuuriga, viime läbi ajurünnaku, esitamaks ideesid, kuidas meie ümber olevat keskkonda tervemaks muuta. Tahame külalistele tingimata näidata Eesti kaunist loodust ja istutada puid kooli lähedusse. Alcala de Henarese kool on kutsunud projektipartnerid külla 2011.aasta oktoobris ning kogu tööst tahame kokkuvõtted teha 2012. aasta aprillis Ateenas.

Hoiame vallarahvast kindlasti projekti raames tehtavaga kursis, sest meile endile tõotab töö väga huvitav tulla. Juba esimesel paaril kohtumispäeval imetlesime lõunamaist temperamenti, Alcala de Henarese kirikuid ja kurepesi (meie toonekured talvituvad seal, nende pesi ei lõhuta ei raekoja ega katedraali tornidelt), Madriidi võimsat arhitektuuri, aga eelkõige nautisime sooja vastuvõttu korraldajate poolt. Tähtis on seegi, et õpilaste silmaringi avardav projekt saab täielikult rahastatud Comeniuse fondi poolt.