Uudses vormis küsitlused

Õppeaasta lõppedes on tavaks uurida kõikide osapoolte arvamusi ja ettepanekuid koolielu parendamise kohta. Sel aastal olid oluliseks uuenduseks e-kooli põhised e-arenguvestlused, milles õppija, õpetaja ja lapsevanem said eelnevalt küsimustele vastata ja mõtiskleda arenguvestluse sisu üle.

52 vastust 56st ehk 93% on oluline info ja tagasiside koolile. Usun, et kõik, kes seda uudset formaati kasutada said, jäid rahule ja suurema osaga said vestlused ka peetud. Probleeme tekitas vaid olukord, kus lapsevanemal puudus ekooli konto: sel juhul ei saa lapsevanem küsimustikku täita veebis, vaid peab kasutama paberversiooni, mis tekitab lisatöö kohustuse.

Veebipõhiselt andsid tagasisidet ka lasteaialaste vanemad, õpetajad ja kogu kooli personal. Vastused olid valdavalt kooli jaoks positiivsed, samuti tehti asjalikke ettepanekuid. Tore oli tõdeda, et väärtustati väikest kollektiivi, lastele suunatud tähelepanu, individuaalset tegevust ja õpetajate suhtumist lastesse. Leiti, et huviringe on piisavalt, kuid samas tehti ettepanekuid, mida veel võiks olla - spordirigid vanemale kooliastmele, robootika, ratsutamine, tehnikaring. Meeldisid loodusõpetusega seotud õppekäigud ning see, et üritusi ja tegemisi oli palju. Väga rahul on meie õpilased koolitoiduga.

Õpilaste arvates ei tohiks koolis muutuda õpetajate koosseis ja see on juba tunnustust vääriv fakt iseenesest. Kõik ettepanekud on tänuväärt ning kindlasti soovime neist võimalikult palju ellu rakendada. 

Meeleolukas nõidadepidu.

Uudsed õpikogukonnad

Vägagi innovaatiline oli meie selleaastane lastevanemate õpikogukond: kuus lapsevanemat töötas viie sessiooni jooksul teemaga, kuidas kujundava hindamise meetodite abil kujundada lapsest iseseisev õppija.

Osalejad andsid tagasisides teada, et kõige olulisem muutus toimus nende endi mõttemaailmas: nemad ei püüa muuta enam teisi, vaid iseennast!

Õpetajate kujundava hindamise õpikogukond õppis sel aastal koos Eidapere Kooli ja Alu Lasteaia-Algkooli õpetajatega, mis on omajagu rikastav kogemus, sidudes eri ainete õpetajad eri koolidest ühtseks meeskonnaks. Loodetavasti tõuseb sellest tulu õpetajaile ja loomulikult õpilastele.

Väljasõitudest rikas kevad

Üritusi oli sel aastal tõepolest palju ja erinevaid ning ka väljasõite koolimajast rohkesti. Õnneks on need kõik lastele mällu talletunud, üks rohkem, teine vähem, kuid tähelepanu vääris neist enamus. Suur hulk väljasõite kuhjub küll maikuusse, kuid kevad on juba kord selline.

Lasteaialapsedki said kogu koosseisuga loomaaeda külastada ja tõenäoliselt oli see neile meeleolukas. Hea on ka kooliveeb, kus õpilased toimunud üritustest kohe oma kirjutistega tagasidet annavad.

Tasub tutvuda kooli kodulehe ja seal kirjapanduga jooksvalt, sest kõike head ja põnevat ei jõua leheveergudel loetleda.

Tore ettevõtmine oli sel aastal loodusja matkaring, mida rahastas Keskkonnainvesteeringute Keskus ja mille käigus said lapsed ka ratsutamisega tutvust teha. Ringi juhendas lapsevanem Margit Düüna. Õnnestusid Eesti Vabariigi sünnipäevanädal, emakeelenädal, muusikanädal.

Põnev oli kohtuda koolimajas keskkonnabussi õpitundidega, samuti väga paljude huvitavate ja oma ala asjatundjatega nagu jutuvestja Piret Päär, Valter Voomets ja Maret Liiger.

Õppeaasta jooksul käisid tublid spordipoisid ja -tüdrukud väga paljudel võistlustel, saavutasid häid ja väga häid tulemusi, milledest õpetaja Reet Tiisaar on aastaringselt teavet andnud ajalehe kaudu. Tore, et lapsed saavad võimaluse oma võimed proovile panna!

Õpitulemuste kokkuvõte

Kuidas olid lood õpivõimega meie koolis sel õppeaastal? Kiituskirjaga lõpetanuid oli 7 ja õpilaste arv, kes õppis hinnetele 4 ja 5, oli samuti 7, kuid peatähtis on see fakt, et täiendavale õppetööle ehk siis suvetööle jääjate arv on vähenenud 7-lt 3-le.

Ebaõpilaslik käitumine tõi kolmele õpilasele tunnistusele mitterahuldava käitumishinde. Ajutise mahajäämuse kõrvaldamiseks rakendati õpiabitunde ja konsultatsioone. Võrreldes eelmise aastaga oli nende arv väiksem.

Tasemetööd - eriti raske oli 6. klassi matemaatika - edenesid ootuspäraselt selles mõttes, et kes oli aasta jooksul õppinud, see töö ka vähemalt rahuldavalt ära tegi. Sooritusprotsendid ulatusid vahemikku 54-82%. Keskmine hinne 4,2 oli kõige parem 3. klassi matemaatikas.

Lõpueksamid olid meie lõpetajatel sel aastal väga heade tulemustega, keskmine hinne 4,0- 4,5.

Tasemetööde ja lõpueksamite sooritus on paranenud kõikides ainetes, v.a 6. klassi matemaatika.

Õpetajate hinnangul olid taseme- ja eksamitööd jõukohased ja näitasid objektiivselt õpilaste oskuste taset antud ainetes.

Olümpiaadidel ja võistlustel osalesid õpilased kokku 28 korral, sealhulgas on nii individuaalsed kui võistkondlikud võistlused. Osalenud õpilasi oli samas suurusjärgus ja esindati erinevaid ainevaldkondi.

Parimad tulemused saavutati inimeseõpetuse olümpiaadil, kus saadi 2. ja 3.- 4. koht ning inglise keeles 6. klassile 4. koht.

Parima ainetundja vastuvõtule olid kutsutudki eelpool toodud võistlusel osalenud Markus Volt, Anu Piirsalu ja Lauri Raudsepp. Parima lõpetajana läks meie kooli maakonda esindama Aliis Siniroht.

Selle aasta lõpetajate Anete, Aliisi ja Ermo iseloomustuseks võib julgelt öelda, et nad on targad, loomingulised, julged, pealehakkajad, väga visad ja teotahtelised noored. Õnne neile veelkord ka leheveergude kaudu!

Koolitööd toetavad ettevõtmised

Koolitööd toetasid ja rikastasid mitmed projektid. Keskkonnainvesteeringute Keskus rahastas loodusringi, Eesti Haigekassa kaht terviseedendustöö projekti, mille kaudu sai teoks meie kehalise kasvatuse õpetaja idee luua ruum, kus õpilased saaksid treenida erinevate instrumentide ja vahenditega, mängida lauamänge, lõõgastuda - korralik huvituba. Toa sisustamine ja remont oli meie õpetajate, töötajate ja õpilaste looming. Aitäh Reedale, Ennule, Villule, samuti Raikküla valla ettevõtetele Tammis OÜ ja Ago Auto OÜ, keda ka kooli lõpuaktusel tänukirjaga tunnustati. Loodetavasti saab uuel õppeaastal tänu huvitoale põnevaid tegevusi juurde.

Koolimaja uus ilme

Koolimaja renoveerimine pole samuti vähetähtis - seeläbi paraneb päev-päevalt meie kõigi füüsiline keskkond. Koolimaja saab järjest paremaks nii väljast kui seest, sel suvel on järg elektri- ja ventilatsioonitööde käes.

Meie, kes me seda keskkonda siin seestpoolt kujundame, püüame igati haarata kõiki asjast huvitatuid, et meie ja teie lastel oleks siin kodu lähedal, looduse rüpes, sõbralike ja heatahtlike kaaslastega turvaline ja arengusoodus keskkond, kus kasvada, areneda ja õppida!

Oleme uuele vastuvõtlikud, hea ja ülla eesmärgi nimel teeme koostööd kõigiga!

Ma tänan kõiki kolleege, Raikküla vallavalitsust ja kogukonda ning loomulikult õpilasi, lapsevanemaid, kes on andnud meile häid õppetunde ja kogemusi lõppenud õppeaastal!

Soovin teile ilusat päikeselist suve.

Taaskohtumiseni!