„Inimeste suhtumine on üldiselt väga positiivne, neile läheb väga korda, millised saavad olema nende palgad ja pensionid järgmisel neljal aastal,“ rääkis Randpere.

Tema sõnul juhtub alatasa, et inimesed kutsuvad ta tuppa ja tahavad midagi pakkuda. „Ukselt uksele käimine on kindlasti üks kõige efektiivsem viis otsesuhtluseks ja annab väga hea võimaluse mõttevahetuseks valijatega,“ ütles Randpere. „Võin kinnitada, et Tallinna ukseomanike seas vihatakse Savisaart oluliselt rohkem, kui teda armastatakse."

Vakra paluti sünnipäevalauda

Ka sotsiaaldemokraatide nimekirjas Tallinnas Nõmmel kandideeriv Rainer Vakra peab otsesuhtlust oma kodulinnaosa elanikega oluliseks.

Vakra ei usu, et suured ja värvilised maja kõrgused pildid, kellegi poolt hääletama kutsuvad. „Rohkem loevad teod, mitte posti otsas plakatil istumine,“ sõnas Vakra.Nõmmelaste ukselt-uksele külastamine on üks osa Vakra otsesuhtlusest kodulinnaosa elanikega ja sealjuures ei ole tähtis külastuste arv ühel päeval. Teda on korduvalt kutsutud kohvile, et arutada selle üle, mida Nõmmel oleks vaja muuta. 

„Ühel korral paluti lausa sünnipäevalauda ja sünnipäevalaulu kaasa laulma,“ meenutas Vakra. „Aga loomulikult, niipalju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi. Pahaseks pole siiani veel keegi saanud. Asja võetakse pigem rõõmsa huumoriga ja väikse imestusega, et näe, endine linnaosavanem on meile ise külla tulnud.“

Kõigile neile, kes kaasa mõtlevad ning toetavad, jätab Vakra traditsiooniliselt väikese meene ja oma ideid tutvustav kirjakese. „Kokkuvõtteks olen nõmmelasena veendunud, et inimesed ei lase ennast lollitada siia saadetud külalistsirkuse artistidest, keda tegelikult Nõmme tulevik ei huvita ja kelle kohver on täidetud vaid tühjade poliittehniliste trikkidega,“ sõnas Vakra.

Keskerakonna kogenuim on Jüri Ratas

Keskerakonna pressinõuniku Taavi Puki sõnul on erakonna poliitikud alati pidanud väga oluliseks otsesuhtlust valijatega ning seega ka "jalgadega" töötamises tublid olnud.

„Ukselt-uksele käimine on kahtlemata üks efektiivsemaid kampaaniavorme, kuid ühtlasi ka üks keerulisemaid,“ möönis Pukk. „Erakonna kandidaatide kampaaniastrateegiad on erinevad ning keskselt ukselt-uksele käimist keegi ei koordineeri. Küll aga soovitame seda võimalust oma kandidaatidel kindlasti kasutada.“

Keskerakonnas on ilmselt kõige kogenum selles kampaanias riigikogu aseesimees Jüri Ratas, kes viimaste valimiste eel koputas 6000 uksele, mis pressinõuniku sõnul näitab, et töökas poliitik jõuab väga-väga paljude inimesteni.

„Üldiselt on ukselt-uksele kampaania kiire suunitlusega, mis tähendab, et inimesele antakse valimismeene(id) ja soovitatakse kindlasti valima minna,“ lisas Pukk. „Inimeste suhtumine on olnud sõbralik ja meeldiv.“

Inimesed on poliitikut ukse taga nähes üllatunud

IRLi pressinõuniku Kaido Kuke sõnul on inimeste kuulamine erakonna jaoks oluline. „Selleks oleme kahel korral läbi viinud üleriigilise küsitluse, et teada saada inimeste mõtteid ja ettepanekuid,“ märkis Kukk ja lisas, et seekordsele küsitusele vastas üle Eesti 30 000 inimest.

Samuti on paljud IRLi liikmed ja kandidaadid kohalikel valimistel olnud suve jooksul väljas IRLi kuulamistelkides, et suhelda vahetult valijatega.

„Osa kandidaate on teinud ka ukselt-uksele kampaaniat, mis annab hea võimaluse kuulata, mis on inimeste mured ja rõõmud ning samas tutvustada endapoolseid ideid kodukoha elu paremaks korraldamiseks,“ ütles Kukk.

Kuke sõnul on inimesed üldjuhul poliitikut ukse taga nähes üllatunud, kuid sõbralikud ja poliitiku külastus lõppeb nii mõnigi kord vestlusega kohvilaua taga.

Kui palju keegi kandidaatidest ukselt-uksele kampaaniat teha jõuab on Kuke sõnul individuaalne ja sõltub paljustki omavalitsusest. Mõistagi jagavad kandidaadid ka inimeste huvi korral valmismaterjale ja enda peamisi seisukohti tutvustavaid voldikuid.