Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul kulgesid katsetused edukalt. „Tootja lõpetas elektrirongide katsetused möödunud nädalal ning täna oleme koostöös Tehnilise Järelevalve Ametiga läbi vaatamas katsetuste raames tehtud testide tulemusi," selgitas Kaareste. „Näeme, et lõpetame antud tööd juunikuu lõpuks ning 1. juuli on päev, mil esimesed 5 elektrirongi hakkavad reisijaid teenindama," sõnas Kaareste.

Esimesed viis elektrirongi lähevad Aegviidu, Keila ja Paldiski liine teenindama ning 26. juuliks on kõik vanad elektrirongid asendatud uutega.

Diiselrongide katsesõidud kestavad kuni augustikuu lõpuni, misjärel annab tootja Elektriraudteele üle ka esimesed diiselrongid. „Seejärel asume pakkuma rendirongiteenust, mille raames on kõigil huvitatutel võimalik rentida rong oma ürituse tarbeks," sõnas Kaareste.

 „Üleriigiliselt asub Elektriraudtee reisijaid teenindama 1. jaanuarist 2014, mil võtame kasutusse oma diiselrongid kõigil Eestimaa rongiliinidel," selgitas Kaareste.

Rongitootja poolt korraldatud katsesõitude raames läbisid kokku kuus katserongi kõik Eestimaa raudteed, sh Valga- Antsla-Võru-Koidula raudteelõigu. Katsesõitude raames püstitati ka Baltikumi rongisõidu kiirusrekord, kus elektri- ja ka diiselrongiga saavutati liikumiskiiruseks 176 km/h.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal. Hangitavate elektri- ja diiselrongidega asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos.