Lõppvõitja väljaselgitamist oli põnev jälgida. Võistlejate ärevus ja närvipinge avaldusid nii nähtavas kätevärinas, kui kohati ebaratsionaalsetes sebimistes oma tööboksides. Tuli ju toidud valmistada täpselt ettenähtud ajaks, et need jõuaksid võistkondade järjestuses professionaalse žüriini degusteerimiseks. Ei hinnatud ainult roogade maitset ja väljanägemist, kasutatavad töövõtted ning hügieen valmistamisel olid samuti pidevalt kohtunike valvsa pilgu all.

Tore oli jälgida Pireti asjalikku ladusat tegevust ning osavust. Samal ajal suutis ta meeldivalt suhelda ajakirjanikega, kes võistlejate tegevust olid jäädvustamas. Ja esimesed kiidusõnad võistluse juhilt tulidki just meie Piretile, kes kõige enne jõudis valmis päeva põhiroa, vaatamata sellele, et võistles üksi: meil ongi vaid 1 kokk ametis. Teised võistkonnad olid esindatud kahe kokaga.

“Parim koolisöökla 2010” eelvooru tähtaeg oli 20. september ja osales 20 kooli kõikjalt Eestist. Seal hinnati sööklat ja kööki fotode põhjal, menüüsid üldiselt (kokkupanek, mitmekesisus, sobivad toidud jms.), tehnoloogiliste kaartide nõuetekohast esitust, menüüde energia ja toitainete sisaldust ning vastavust määrustele. Finaalis valmistati hindamiseks kokku kolm rooga: supp ja magustoit ehk koolilõuna ja soe köögiviljaroog. Hindamisel võeti arvesse lisaks valmistamise protsessile toidu maitse, välimus, toiteväärtus ning serveerimisoskus.

Piret väärtustab enim saadud võistluskogemust ning positiivset energiat, mis lisab teotahet väikeste võimalustega koolisöökla toidumenüü rikastamiseks laste rõõmuks ja enesega rahuloluks. Rõõmu teeb muidugi ka ees ootav preemia erialase täiendkoolituse ja messikülastusega Helsingis ning lisaks finalistidele jagatud mitu kotitäit „kööginänni“.

Jääb vaid lisada, et visadus viib sihile ehk kuigi aastal 2008 konkursil osalemine finaalikohta ei toonud, siis aastane ettevalmistustöö ja uus katsetus aastal 2010 viis sihile. Ja ometi on Piretil veel üks unistus, mida ta võistlustel ka juba proovida sai: väike kombiahi, mis võimaldab kasutada mitmekesist toiduvalmistamise tehnoloogiat ja mitmekesistada laste toidumenüüd.