Mida tuli teil uue auto puhul esmajoones selgeks saada?

Autoga anti kaasa paks raamat, kus on kõik vajaminevad tarkused kirjas. Kõigepealt tutvusime näidikutega ja igasuguste kangikestega salongis - kust saab lahti laadimise luugi, kuidas liigutada istmeid, mis peitub kapoti all jne. Aku täituvuse kohta on oma näidik ja eraldi näidikul on kirjas, kui palju kilomeetreid veel sõita saab.

Kuidas rahvas elektriautoga rahul on, keda vaja sõidutada on olnud?

Vastuvõtt on olnud positiivne, suhtumine heatahtlik. Parkimisplatsil on ligi astunud täiesti juhuslikke inimesi tänavalt, kes küsivad auto sõiduomaduste kohta. Esialgu tundub see väike auto tänavapildis väga silmatorkav ja eriline.

Sõidutada on tulnud eakaid kliente arsti juurde - nii Paidesse kui ka Koeru arstikeskusesse. Oleme teinud kodukülastusi ja viinud tellitud toidukaupa kodudesse.

Kus te autot laadite?

Autot saame laadida valla garaažis. Kummaline on see, et kui nüüdseks on pea kõik vallad Järvamaal (ei ole küll otseselt kontrollinud) elektriauto omanikud, siis kiirlaadimispunkt pidi valmis saama alles augustis - nii mulle Olerexi tanklast vastati. Seni ei tasu küll pikemale sõidule minna, teadmata, kus on võimalik autot kiiresti laadida.

Mis auto puhul üllatas meeldivalt ja ka ebameeldivalt?

Meeldiv, et sõita on päris mugav, parkida lihtne. Inimesed teavad, et see on just sotsiaaltöötajate käsutuses ja mõistavad, kui auto seisab suisa kaupluse ukse all või arstikeskuse trepi ees, sest sel juhul on tegemist abivajava kliendi transportimisega.

Ebameeldiv või pigem ebamugav on see, et auto on väike ja meie teeolud ei ole just kiita. Tallinn-Tartu maantee vanal teelõigul on pikiroopad, kus auto käitub ebakindlalt. Halb on ka see, et autol puudub praktiliselt pakiruum.

Kliendi käimise abivahendeid (tugiraami, ratastooli) on mõeldamatu ilma istmeid alla laskmata autosse paigutada. Isegi toidukottide vedu on keeruline, ka selleks tuleb tagumised istmed alla lasta, et kogu kraam ära mahutada.

See tähendab omakorda, et kaasreisijaid saab ettenähtust vähem autosse võtta. Istekohti on neli.

Kas sõites on ka hirm, kas veab välja vajaliku maa?

Tee peale jäämise hirmu saab sellega vältida, et teades eesseisvast pikemast sõidust, tuleb auto eelmisel õhtul laadima panna ja siis on järgmisel päeval muretu. Tuleb õppida sõitma ökonoomselt, ka selline näidik on olemas, kus saab testida oma sõidustiili. Järsud kiirendused suurendavad elektrikulu. Seni ei ole me autosoojendust tööle pannud - ka see kulutab akut usinalt. Aga raadiot kuulame küll ja talvise salongisoojenduse kohta anti ka juhiseid. Talvine sõitmine on juba omaette teema, mida praegu kommenteerida ei oska.

Kellel on sotsiaalpoole klientidest lootust selle autoga sõita saada? Või saavad ka teised ametnikud sellega sõita?

Sotsiaalministeeriumi kodulehel on kirjas, et autod on mõeldud sotsiaaltöötajatele, koduhooldustöötajatele ja AS-le Hoolekandeteenused vahetu klienditööga seotud tegevusteks sotsiaalteenuste osutamisel.

Kas omale ostaksite sellise auto?

Praegu veel mitte.

Kas olete ka mõelnud, milline on kokkuhoid vallavalitsusel tänu sellele autole?

Peamine kokkuhoid tuleb bensiini arvelt. Üks laadimine (7-8 tundi) läheb maksma 1,6 eurot ja sellega saab sõita 130-140 km. Vallavalitsus maksab Kasko kindlustust.