ÜRO simulatsioon on rollimäng, mille käigus mängitakse läbi üks ÜRO Peaassamblee istung. Simulatsiooni eesmärk on tundma õppida ÜRO toimimist ning otsustusprotsesse selles organisatsioonis. Esindatava riigi iseloom peab väljenduma nii simulatsiooni käigus esitletavates ideedes, suhtlusviisis kui ka riietuses.

UNESCO ühendkoolide võrgustiku (kuhu kuulub ka Viimsi Kool), Maailmahariduse keskuse ning Eesti ÜRO Assotsiatsiooni koostöös sündival simulatsioonil on peateemaks aastatuhande arengueesmärgid ja lahendused nende elluviimiseks aastaks 2015.

Koolisisene simulatsioon on n.-ö peaproov enne suurt, üleriiklikku istungit.

Igat riiki esindas 2-3-liikmeline delegatsioon, mis võttis osa ühe töögrupi tööst. Simulatsioonil mängiti läbi ühe komitee (sotsiaal-, humanitaarja kultuurikomitee) ning ühe agentuuri - Maailma Terviseorganisatsiooni töö.

Iga riigi delegatsioon osales ühe organi töös. Komiteedes arutluse all olevad teemad kattuvad kolme aastatuhande arengueesmärgiga: soolise võrdsuse, võrdse alghariduse ja haiguste leviku takistamise saavutamisega. Kogu protsessi jälgisid erinevad ajakirjanikud, kes kajastavad kogu üritust erinevates meediavormides (artiklid, ÜRO nurgake koolis, pildid).

Töögruppe oli kaks: Sotsiaal-, humanitaar- ja kultuurikomitee (III komitee) ning Maailma Terviseorganisatsioon (WHO). Esimeses arutleti soolise võrdsuse teemal, naiste kaitsmise üle sõjatsoonides (Kongo DV massvägistamised, tüdrukute haridus). Teises haiguste leviku peatamise üle (HIV/AIDSi leviku peatamine, malaaria).

Diskussioonid töörühmades olid huvitavad, kaasahaaravad ja kohati ka ägedad. Kogu päeva töö tulemusena kinnitati kaks resolutsiooni.

Päev oli tegus ja andis noortele kogemuse, mida neil enne polnud. Mõned mõtted, mis emotsionaalses tagasisides oli kuulda: kas see ongi poliitika? Selline norimine sõnade kallal? Midagi täiesti teistmoodi! Tahaks Tartusse - hakkas väga huvitama. Lisaks äratasid sildid koolis huvi ka teistes õpilastes - mis on ÜRO? Ja mis on simulatsioon?

Ehk oli ka erinevate riikide kaudu võimalik vaadata teemadele globaalsemalt ja tõdeda, et meil iseenesest võetav ei ole igal pool nii. Ja et me täna ei räägi enam ainult eestlaseks olemisest vaid oleme eestlastena maailmakodanikud.

Mäng küll, kuid noored olid väärikad, väljapeetud, asjalikud ja nagu "teravad pliiatsid".

Tartusse läheme 5.-7. mail, kui teemad samad, kuid kokku tulevad noored üle Eesti. Meie kooli delegatsioonid esindavad Tšehhi ja Sudaani riiki. Sellest kajastused aga juba pärast toimunut.