Uue klassi esimesele lapsevanemate koosolekule minnes olen alati ärevil. Kuidas kujunevad suhted? Kas leiame ühise keele ja teineteisemõistmise? Tuleb meil ju neli pikka aastat koos tegutseda.

Nüüd, esimese veerandi lõppedes, võin öelda, et lapsevanematega on mul vedanud. Kõik mu ettepanekud leiavad toetust, kõigist üritustest võetakse meelsasti osa: õmmeldakse kostüüme, kaunistatakse saali ja kehastutakse mitmesugusteks tegelasteks.

Lapsevanemad on juba jõudnud mängida piraate (klassi sünnipäev), aidanud lapsi aardejahil (turismipäev), õpetanud liikumismänge (spordipäev). Lapsevanemate abiga võitsid lapsed esimese koha näitusel „Sügisannid", kusjuures vanemad astusid seekord meie ette metsakollidena. Nii on palju huvitavam lastele selgitada, kuidas tuleb käituda metsas ja veekogude ääres, kuidas õigesti korjata marju ja seeni, kuidas suhtuda loomadesse.

Ja kui korraldada seejuures lõbusaid võistlusi, saabki sellest suurepärane pidupäev nagu näiteks „Džungli kutse". Ühised tegemised ja ühised huvid lähendavad lapsi ja nende vanemaid, aitavad leida ühist keelt ja mõjutavad positiivselt lapse isiksuse arengut.

Suur tänu abi ja koolivälisest tegevusest osavõtu eest Teile: Svetlana Antonova, Julia Jakovleva, Valentina Kaimova, Tatjana Druntšenko, Jekaterina Akimova, Julia Rõtševa, Julia Jefimova, Kristina Manukjan, Artur Gjulumjan, Irina Polištšuk, Jelena Kastujeva, Nadežda Lopatnikova, Irina Nikolajeva, Anne Särki, Ilona Griškovets, Jelena Slesareva, Tatjana Kvjatkovskaja.

Lapsevanemad ja pedagoogid on kaks suurimat jõudu iga inimese kujunemisprotsessis, nende rolli ei ole võimalik ületähtsustada. Mõlemal poolel on omad eelised, omad väärtused, oma spetsiifika. Omalt poolt tahab pedagoog, et lapsevanematest saaksid tõelised ja siirad abimehed, sest nende suhtumisest oleneb ka nende laste suhtumine.