Volikogus jätkati valla heakorrakonkursi läbiviimise korra teist lugemist
Enne selle juurde asumist arutati valla bussiga seonduvat. Neli aastat tagasi soetatud buss on lõunamaise päritoluga ning sõitnud 100 000 km. Vanuse ja läbisõidu kohta on sõiduki seisukord muutunud halvaks ning remondikulud suureks peaasjalikult seetõttu, et valmistajatehase poolt on buss ette nähtud sõitmiseks teistsugustes klimaatilistes- ja teeoludes. Bussi ostes ei olnud teisi valikuid, mis suuruselt ja ka hinnalt oleks vallale sobinud. Nüüdseks on olemasolev buss ka kohtade arvult väikseks jäänud, kuna ei mahuta õpilaste ringil kõiki sõita soovijaid. Teatavasti ei luba liikluseeskirja nõuded autobussides seisjaid ning eriti rangelt jälgitakse seda laste veol. Nelja aasta taguse ajaga võrreldes on praeguseks olukord muutunud ning Eesti müügiturule on tulnud uusi firmasid. Kõike eelnevat arvestades otsustas volikogu soetada vallale uue suurema ja vastupidavama bussi kasutusliisinguga.
Istung jätkus vallaeelarve teise lugemisega. Seoses k.a. 1. jaanuarist kehtima hakanud Kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise seadusega (lüh. KOFS) muutus vallaeelarve ülesehitus varasemast kolme osalisest viie osaliseks. Eelarve koosneb nüüd põhitegevuse tuludest, põhitegevuse kuludest, investeerimis-tegevusest, finantseerimistegevusest ja likviidsete varade muutusest. Põhitegevuse tuludest moodustavad maksud k.a. eelarves 65%. Sellest lõviosa moodustab füüsilise isiku tulumaks. Viimase prognoosimisel on arvestatud 2011.a. tegeliku laekumisega ja 7,8%-lise kasvuga. Kasvu prognoosimisel on arvesse võetud vallaelanike 5,6%-line kasv 2011.a. ja k.a. prognoositud ca 2%-line nominaalpalkade kasv. Käesolevas situatsioonis optimistlikum prognoosimine oleks seotud suure riskiga. Tulude kuludeks jaotamisel on püütud tagada vallale seadustega pandud kohustuste täitmine, valla arengukavas võetud kohustuste täitmine ning valla kodanikele ja ettevõtetele osutatavate teenuste tagamine. Teiseks lugemiseks laekus eelarve eelnõule parandusettepanekuid valimisliitudelt Meie inimesed ja Uus Luunja, hariduskomisjonilt, kultuuri- ja spordikomisjonilt ning Taimi Tensingult. Majanduskomisjon oli oma ettepanekud teinud juba enne eelnõu esimest lugemist ning ei pidanud vajalikuks neid muuta. Laekunud muudatusettepanekutest tegi majanduskomisjon volikogule ettepaneku arvestada osaliselt või täielikult ca 20% tehtud parandustest. Enamuse ülejäänud ettepanekute saatus otsustati istungil hääletamise teel ning ainult ühe kuluartikli puhul oli hääletamistulemus vastupidine majanduskomisjoni ettepanekule.
Valla 2012.a. eelarve võeti vastu 11 poolt ja 1 vastuhäälega. Lühendatud kujul on eelarve ära toodud käesolevas infolehes. Täies mahus saab eelarve ja seletuskirjaga tutvuda valla veebilehel.
Jätkati pikka aega volikogu menetluses olnud valla heakorrakonkursi läbiviimise korra teist lugemist. Kultuuri- ja spordikomisjon oli teistkordselt laekunud muudatusettepanekud läbi töötanud ja komisjoni arvates sobivad ettepanekud eelnõusse sisse viinud. Eriarvamusi tekitanud ettepanekud läksid volikogus hääletamisele. Enamikul kordadel otsustati komisjoni ettepaneku poolt. Allakirjutanu ja valimisliidu Uus Luunja poolt esitatud ettepanekute alusel lülitati määruse eelnõusse punkt, mis sätestab konkursi objektide minimaalse arvu eramute kategoorias kui konkurss toimub. Alla 10 objekti puhul selles kategoorias hindamist ei toimu. Enamus volinikest otsustas uue korra määrusena kinnitada. Allakirjutanu hääletas vastu, kuna leidsin, et olemasoleva korra muutmine ei täida põhieesmärki - taastada konkursi populaarsus vallaelanike hulgas. Heakorrakonkurss Kaunis Kodu on valla üks pikema traditsiooniga üritusi. Alustati 1993.a. ja idee autoriks oli minule teadaolevalt tollane maanõunik Malle Koovit. Konkurss oli aastaid vallaelanike hulgas populaarne.
Sotsiaal- ja haridusnõuniku poolt esitati volikogule määruse eelnõu Puudega lapsele tugiisiku teenuse osutamise kord Luunja vallas. Tugiisiku teenust saavad rahvastikuregistri andmetel Luunja vallas elavad raske või sügava puudega lapsed ja nende pereliikmed, kes vajavad kõrvalist abi oma toimetulekuvõime tõstmiseks või säilitamiseks ja igapäevase eluga toimetulekuks. Teenuse osutamist alustatakse ja tugiisik määratakse lapse seadusliku esindaja poolt esitatud avalduse alusel või volikogu sotsiaalkomisjoni ettepanekul pärast tugiisiku vajaduse hindamist. Volinikud täpsustasid eelnõu paari punkti sõnastust ja leidsid, et see on küps vastuvõtmiseks.
Otsustati anda kooskõlastus vallavalitsuse poolt esitatud Lohkva Lasteaia töötajate koosseisule.
Pärast vallavanema selgitust otsustati esitada apellatsioon Tartu Ringkonnakohtule OÜ EKVI Soojusega toimuvas kohtuasjas.