Võltskauba müümisega üritatakse teenida suurt vaheltkasu

 (2)
Made in
Foto on illustratiivne.Foto: Karl Anders Vaikla

Möödunud kuul avastati hiigelkogus järeletehtud kaubamärgiga rõivaid. Kaup ei olnud küll mõeldud Eesti turule, ent tõstis päevakorda internetis müüdavate odavate brändiriiete ehtsuse küsimuse. Müüja soovib teenida tulu, kuid vahelejäämise korral on lisaks talle kannatajaks ka ostja.

Aprilli alguses avastasid Maksu- ja Tolliameti (MTA) ametnikud tollikontrolli käigus suure koguse võltsingukahtlusega riideid, mis oli mõeldud Venemaa turule. Tegemist oli 33 000 paari teksapükstega, mille logo sarnanes Dieseli firmamärgistusega. Veel olid saadetises järeletehtud Adidase ja Umbro tuulepluusid.

MTA tolliosakonna juhataja Urmas Koidu sõnul oli kaubakogus Eesti mõistes erakordne. „Enamasti avastame korraga alla saja toote ja nii suure koguse leidmine oli ka kogenud tolliametnike jaoks enneolematu. Seda oli rohkem kui kõik möödunud aasta avastused kokku,“ selgitas Koidu.

Ta arvas, et tegemist oli transiitkaubaga, sest Eestisse reeglina nii suuri võltsitud kauba koguseid ei tooda. Lõviosa rikkumistest avastab MTA hoopiski posti- ja kullersaadetiste läbivaatamisel.

Kui tolliametnikud on oma toimingud lõpetanud, võetakse koos kaubamärgi omanikuga vastu otsus, mis võltsitud kaubaga edasi teha. Kui kauba omanik selle autentsust tõendada ei suuda, läheb kaup hävitamisele. On ka võimalus, et eemaldatakse firmamärgid ja riided suunataks taaskasutusse.

Loe edasi Kuulutajast.