Õppeaasta lõpetas kiituskirjaga 7 õpilast, hinnetele ,,4" ja ,,5" õppisid kokku 13 õpilast. Puudulike hinnete ja põhjuseta puudumiste osas oli enim õpilasi II ja III kooliastmes ja enim 9. klassis, seal samuti ka põhjuseta puudumiste osas. Nii puudulike hinnete kui ka põhjuseta puudumiste rekordarvu püstitasid ikkagi vaid väga üksikud õpilased (kokku 7), mitõttu varasematega võrreldes võib aasta hinnata heaks. Kui arvestada, et õpilane, kellel oli võlgnevusi üheksas aines, lõpetas kooli vaid kahe täiendava õppetööga, on tulemused igati positiivsed.

9. klass võttis ennast kokku vägagi rasketeks lõpueksamiteks ja sooritasid need vähemalt rahuldavale tasemele v.a matemaatikas. Eksam iseenesest oli väga eluline - SMS laenuvõtmise ülesanne ja rahvastikuregistri tabeli analüüs - see eeldas vägagi funktsionaalset lugemisoskust, loogilist mõtlemist ja analüüsivõimet.

Põhikooli lõpetajale suhteliselt keerukas, kuigi mitte üle jõu käiv, kui olla informatsioonile avatud ja kuulata hoolega seda, mida õpetaja räägib! Siit võiksid õpetust võtta tulevased lõpetajad, sest ilmselt need tööd nüüd säärase sisuga olema hakkavadki! Kõik on omavahel seotud ja koolis õppeained omavahel lõimitud, seda eeldab ka uus õppekava, millele järk-järgult üle minnakse kuni aastani 2013.

Ka teistes eksamites kerkis taas esile tekstist arusaamise oskuse olulisus, mis tõestab veelkord, et kuula, loe ja mõtle, mida lugesid!

Isiklikult mind hämmastas eesti keele eksami puhul vähene grammatika osakaal, mis võiks olla oluliselt suurema rõhuasetusega. Eestlane peab oskama oma emakeeles kirjutada grammatiliselt õigesti! Kahjuks esineb õpilaste tekste lugedes vigu, mida seal ei tohiks olla!

Tasemetööd sooritati 3. ja 6. klassis vastavalt oma võimetele, saavutades 56-73% võimalikust punktide arvust.

Kõige kõrgema keskmise hindega (3,7) oli matemaatika 3. klassi tasemetöö. Ka eesti keel 3. klassis ja 6. klassis oli heal tasemel - vastavalt 3,6 ja 3,5. Tulemused annavad kinnitust, et matemaatika ja eesti keele oskusega võib rahule jääda, kuid tuleb teha tööd ja pingutada!

Osavõtt olümpiaadidest

Olümpiaadidest ja võistlustest oli sel aastal ka väga rohke osavõtt, kokku 14 õpilast. Tulemusi oli erinevaid. Parima maakondliku olümpiaadi tulemused sai Aliis Siniroht: eesti keeles 7.-8. klassidele 4. koht 40 osaleja seast õpetaja Signe Talisoo juhendamisel, keemias 8. klassidele 9. koht 18 osalenu hulgas õpetaja Ene Seppingu juhendamisel ja vene keeles 8. klassidele 3. koht üheksa osalenu seast.

Anete Düüna jagas bioloogias 8. klassidele 7.-8. kohta 19 osalenu hulgas. Inimeseõpetuse 5. klasside võistkondliku olümpiaadi parimad tulemused saavutasid Katriin Ozornina (1) ja Ardi Siniroht (3).

I kooliastme õpioskuste olümpiaadil oli parim tulemus Hardi Voometsal (15/32) õpetaja Anu Vendelini juhendamisel. Noorema kooliastmega tuleb harjutada järjepidevalt, et nad keskenduksid ja oleksid kooli esindades julgemad. Vanem kooliaste oma tulemustega aga tõestas, et individuaalse töö ja juhendamisega saavutatakse häid tulemusi maakonnas piisavalt.

Õpilaste toetamine ja konsultatsioonid

Ajutise mahajäämuse kõrvaldamiseks rakendati konsultatsioone II veerandil 13 õpilasele, III veerandil 15le ja IV veerandil 19le - ikka selleks, et õppetöös vähemalt rahuldav tase saavutataks. Logopeedilist abi sai koolist 20 ja lasteaiast 14 last. Individuaalset õppekava rakendati kolmele õpilasele ja lihtsustatud õppekava on rakendatud ühele õpilasele.

Arvud korduvad erinevates kategooriates, sest õpiabi on mitmekülgne protsess. Rõhutan siinkohal taas väikese kooli eeliseid suurema ees, õppetöö kvaliteeti ei ole õige hinnata laste arvu ja kooli suuruse järgi vaid ikka selle põhjal, kuidas õppija toime tuleb ja hakkama saab, kuivõrd teda märgatakse, tunnustatakse ja toetatakse õppimisel.

Koostöö lastevanematega

Küsime traditsiooniliselt aastate kohta tagasisidet ka lastevanematelt, sel korral tuli küsitlusankeete tagasi 57%. Vanemad on kooli tööga valdavalt rahul, usaldatakse klassijuhatajaid ja aineõpetajaid.

Kontaktis õpetajaga ollakse vähemal või rohkemal määral e-kooli vahendusel ja telefonivestluste kaudu, mida tihtilugu algatavad siiski õpetajad ise!

Vanemad soovivad valdavalt andekamatega lisatöö tegemist ja uusi ning põnevaid huviringe. Keerulised suhted klassikollektiivis vajavad samuti õpetaja järelevalvet nii tunnis kui ka vahetunnis.

Lapsevanemate aktiivsus arenguvestlustes osalemises oli varasemaga võrreldes tagasihoidlikum. Kahju, on ju see koht, kus arutatakse võimaluste üle, kuidas õppijat koostöös paremini aidata ja toetada. Soovin siinkohal vanematelt edaspidi suuremat aktiivsust ja pealehakkamist rääkida kaasa lapse arengu toetamisel.

Koosöö lastevanematega kajastub ka ühisüritustes ja ettevõtmistes, mis meil sel aastal väga hästi edenenud on. Väga hea on lastevanemate osalus üritustel just I kooliastmes, selle eest tahan vanemaid väga tänada ja loodan, et see jätkub. Infovahetuseks oleme loonud kooli veebilehel ka blogi, mis kajastas meie tegemisi ja lastevanemate ettepanekul tegime konto kuulsas suhtlusportaalis facebook, mis samuti jagab fotosid ja infot ürituste kohta.

Koostöö hoolekoguga on muutunud sisulisemaks ja toetavamaks, tänan siinkohal kõiki hoolekogu liikmeid, kes meie igapäevatöös aktiivselt osalevad!

Osalemine projektides

Kõige suuremahulisemaks ja õnnestunumaks projektiks pean kahtlemata õpetajate kujundava hindamise õppimist, mis vaieldamatult on kaasa aidanud paremate õpitulemuste ja õpilase toetamise saavutamisel. Kõik meie õpetajad on läbinud kujundava hindamise 160tunnise täiendkoolituse, mis otseselt toetab õppija arengut.

Selle õppeaasta jooksul õnnestus osaleda ka teises Euroopa Liidu struktuurtoetuste baasil Eestis läbiviidavas projektis, mis hõlmab väärtuskasvatusalast koolitust. Seda tegi praktikant Mari Epp Täht, kes andis tagasisidet oma vaatlustulemustest, kuidas meie majas väärtuskasvatusega lood on. Tulemuseks saime, et meie tegevuses peegelduvad meie väärtused, milleks on hoolimine ja areng.

Lisaks oleme osalenud koos õpilastega paljudes maakondlikes ja vabariiklikes projektides. Muusikaõpetaja Anu Siniroht valmistab laulukoori ette, et laulda 30. juunil Popkooripeol Tartus.

Tegime ka õppekäike RMK looduskeskustesse, pidasime õpilaskonverentsi, korraldasime stiilipidusid ja diskosidki, käisime tearis ja matkamas. Meeldejäävad etteasted õpilastelt muusikanädalal, robootikateatri külaskäik, veerandilõpuviktoriinid ja spordivõistlused, seda loetelu võiks veel pikalt jätkata.

Kõik see kokku teeb koolielu huvitavamaks ja rõõmsamaks ning panuse on andnud sellesse nii õppijad, õpetajad, töötajad kui ka lapsevanemad ja vilistlased! Aitäh kõikidele, kes on õppeaasta jooksul lasteaia ja kooli tegemistes osalenud ning sellega mõista andnud, et nad hoolivad, hoiavad ja armastavad oma kooli!

Soovin kogu Kabala Lasteaia-Põhikooli perele imelist suvepuhkust ja kohtumiseni uuel õppeaastal!

Lasteaiarühmad ootavad uusi lapsi kõikidesse rühmadesse, klassid ootavad õpilasi ja õpetajaid! Kabala Lasteaia Põhikooli direktor Maire Roht