Tarmo Suurvärav, Tarmo Haus OÜ juhatuse liige

Kindlasti tõstab see osaliselt meie teenuste hinda lõpptarbijatele, olles kombinatsioon materjalide tootmise ja transpordi hinnatõusust.Suureneb palgasurve, ettevõtte püsikulud kasvavad. Kõige selle juures ei ole klientide ostujõu tõusu siiski oodata.

Maksusüsteemi muudatused on vajalikud, kuid kütuseaktsiisi tõus mõjutab majandust ikkagi negatiivselt.

toivo vaik
Toivo Vaik, igapäevane autosõitja

Juhtusin olema Helsingis vahetult pärast Soomes euro kasutuselevõttu ning märkasin, et bensiini 95 liiter maksis kesklinnas täpselt 1 euro. Mõtlesin toona, et kui meil oleks bensiin 1 euro liiter, jääks elu kõikjal seisma. No ei jäänud ka siis, kui ostsin Kuressaarest seda hinnaga 1,46. Ei tundunudki enam, et elu seisma jääb. Mis muutub siis, kui praeguse valitsuse kava ellu viiakse? Mitte midagi ilmselt peale üldise hinnatõusu. Kasutan autot iga päev, nii isikliku elu kui tööga seonduvalt. Ei ole niisama lustisõitja, teeme vaid vajalikke sõite.

Ka töö on selline, et sõidud tegemata ei saa jääda. Kui lisaraha kusagilt tulemas pole, peab muude kulutuste arvel mööndusi tegema.

Andres Tuvi
Andres Tuvi, Tartu Puukooli tööjuht

Mind see väga ei mõjuta. Sõidan küll autoga, kuid õnneks mitte eriti palju. Elan linnas, kus kõik on enam-vähem käe-jala juures. Kütust kulub rohkem neil kordadel, kui pean maal käima. Aga jah, ega raha ole kunagi liiga palju, nüüd hakkab seda kuluma siiski rohkem kui varem.

Ühel mu tuttaval, kes elab linnast väljas, käib laps linnas koolis, ta peab seepärast igal hommikul linna sõitma. Öeldakse küll, et ostke väiksem auto, selline, mis võtab vähem kütust. Aga inimene, kes elab näiteks 15–20 kilomeetrit töökohast ja kel ökonoomsema auto ostmiseks raha ei jätku, on nüüd sundseisus.

Kütuseaktsiisi tõus on üks ebaõiglane samm. Praegu, kui nafta hind on üsna madal, võib ehk tunduda, et pole hullu. Aga nii see ju igavesti kestma ei jää.

Tragikoomilisena mõjub selline samm ka, sest see raha ei lähe isegi tee-ehitusse, vaid on arvestatud kuluallikaks.

TOOMAS REMMELKOOR: Laiemalt mõeldes – Eesti on küll transiidimaa, kuid Läti ja Leedu veokijuhid ei osta Eestist kütust juba praegu.
Toomas Remmelkoor, Hiiumaa ettevõtja

Ma ei ole selle mõju veel põhjalikult läbi analüüsinud, kuid lisaväljaminekuid tekitab igal juhul. Ja see ei ole kindlasti veel kõik. Ka kütusega tegelevad ettevõtjad hakkavad õige pea oma kulutustele katet otsima.

Laiemalt mõeldes – Eesti on küll transiidimaa, kuid Läti ja Leedu veokijuhid ei osta Eestist kütust juba praegu.

Nädala Nätakas

Kas Eesti arstid on narkomaanid?

Spordibioloog Kristjan Port teab, mida räägib, kui väidab, et Eesti arstide seas leviv narkomaania on lausa pööraselt suur probleem. Arstid kasutavad töökohal narkootilisi aineid, amfetamiini ja kõike muud.

Nädala Naksakas

Rahvas kaebas valitsuse kohtusse

Hollandis kaebasid 900 kodanikku riigi valitsuse kohtusse, et too vähendaks kasvuhoonegaaside emissiooni. Euroopas on see esimene kord, kus kodanikud püüavad valitsuse kahjuliku tegevusetuse pärast vastutama panna.