Tahvelarvutid võeti Tallinna Reaalkooli algklassides kasutusele alates selle aasta 1. septembrist. Arvutid osteti kooli juures tegutseva mittetulundusühingu ja haridusministeeriumi ühekordse toetuse abil.

Laps töötab arvutiga hoolsamalt

Nüüdseks on lapsed tahvelarvuteid pruukinud juba üle kuu aja. “Kui võtta selle järgi, milline huvi on lastel nendega töötada, siis võib öelda, et ilmselt tulevad tahvelarvutid kasuks,” lasus algklasside õpetaja Reet Libe. Tema sõnul ei põhjusta tahvelarvutid lastele keskendumisraskusi, pigem vastupidi.

“Kuna kasutame tahvelarvutit vaid väikese osa tunnist, siis suudame nende negatiivset mõju vähendada,” hindas Libe. “Praegu on tahvelarvuti kasutamine just see osa tunnist, kus lapse tähelepanu mitte kuhugi ei haju. Ta vaatab oma arvutit ja töötab sellega palju hoolsamalt kui õpiku ja vihikuga.”

Traditsioonilised paberist õpikud ja vihikud on klassides endiselt kasutusel ning just nendega toimub tegelik õppetöö, selgitas Libe.

Tahvelarvutit kasutatakse õpitu kinnistamiseks mängulises vormis ning lisainformatsiooni otsimiseks internetist. “Näiteks kui oleme läbi võtnud korrutustabeli, siis mängime tahvelarvutis mõne mängu, mis aitab õpitut korrata ja harjutada,” lausus Libe.

Õpikute ja vihikute täielikku asendamist tahvelarvutiga takistab juba seegi, et arvuti jaoks ei leidu piisavalt õppematerjali. “Eesti koolis ei saa veel tahvel­arvutit kasutada õpikute ja töövihikute asemel,” leidis õpetaja.

Tublimad tegelevad kõrvaliste asjadega

Lihula gümnaasiumi direktor Janar Sõber on arvutite tunnis kasutamisel aga märganud, et tublimad õpilased, kes saavad oma ülesanded teistest rutem valmis, hakkavad arvutis tegelema kõrvaliste asjadega ja kokkuvõttes see segab nende keskendumist tunnitööle.

Sellist soovimatut kõrvaltegevust on keeruline vältida, sest õpilaste arvutialane kompetents on juba ammu ületanud õpetajate oma.

“Meie spordimajas oli vaid õpetajatele mõeldud koodiga internet, kuid õpilased muukisid selle lahti ja kasutasid täiesti vabalt. Nad ei kasutanud seda pahatahtlikult, kuid see näitab nende oskusi,” rääkis Sõber.

Lihula koolis võivad õpilased arvuteid tunnis pruukida siis, kui see on tunni teemaga seotud, lisas direktor.

Arvuti mõistlik kasutamine aitab tema hinnangul õppetööd rikastada, seda eriti reaal- ja loodusainetes. Ta möönis, et arvuti ei mõju käekirjale ja õigekirjale just turgutavalt, kuid ka arvutieelsetel ajastutel on alati leidunud lapsi, kellele on kirjaoskuse omandamine raske.

“Olen erialalt kehalise kasvatuse õpetaja ning arvutit kasutanud isegi kehalise kasvatuse tunnis,” muigas Sõber. “Kui spordimaja oli remondis, lasksin arvutiga koostada spordialaseid referaate ning mälumänge, gümnaasiumiõpilased on arvutiga kodus loonud tunnikonspekti ja selle siis koolis ise ellu viinud. Kõik sõltub õpetaja avatud meelest.”