Elektrifirma soovitab: ostke koju generaator, taskulamp ja küünlad

 (42)
Elektrifirma soovitab: ostke koju generaator, taskulamp ja küünlad
Foto: Raivo Tasso

Möödunud reedel maha sadanud lumi ja tugev tuul olid esimene talvine proovikivi Elektrilevi rikkemeeskondadele. Kuid tormi eel saab iga inimene ka ise kodus ettevalmistusi teha, et võimalik elektrikatkestus mõnusamalt üle elada.

"Seekordsed ilmaolud olid eriti salakavalad, mis tähendab, et rikked ei tulnud ühekorraga, vaid kolme päeva jooksul pidevalt. Pärast reedel lõppenud tormiilma põhjustas jätkuvaid rikkeid temperatuuri nulli lähedal kõikumisest tekkinud jäide ja raske sulalumi, mis vajutas liine katki," kirjutab elektriblogis Elektrilevi juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne.

Piirkondades, kus elektri toovad majja pikad läbi metsade kulgevad õhuliinid, tasub ka kodudes talvetormideks valmis olla.

Igal majapidamisel või ettevõttel tasub oma riske hinnata ja vajadusel kaaluda ka elektrigeneraatori hankimist. See võib eriti väärtuslikuks abimeheks osutuda loomapidajatel või majapidamistel, kus elektrist sõltub elutähtsate seadmete töö. Samuti kodudes, kus ainuke kütteallikas on elekter.

Generaator, mis arenenud Euroopa riikides on endastmõistetav varulahendus, aitab üle elada hädaolukorra. "Teeme omalt poolt kõik, et katkestus võimalikult ruttu kõrvaldada, aga alati ei pruugi see vajaliku kiirusega õnnestuda, eriti ulatuslikuma kriisi oludes," põhjendab Taivo Tõnne.

Tormi eel on soovitav jälgida, et mobiiltelefoni aku oleks laetud ja kui maja veevarustus sõltub elektrist, tuleb varuda ka joogivett. Hankida tasuks ka alternatiivseid valgustusallikaid, nagu küünlad või taskulamp.

Tuleb teada ka seda, et katkenud elektriliinidele ei tohi mitte mingil juhul läheneda, rääkimata nende puudutamisest. Mahakukkunud juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi.

Kriisiolud on näidanud, et üks klientide suuri muresid on olnud ka rikkeinfo edastamine ja saamine. Ulatuslike katkestuste korral on rikketelefonil 1343 pikad kõnejärjekorrad ja need kliendid, kel on vaja tekkinud katkestustest teada anda, ei pääse lihtsalt liinile.

"Tänavu juulis käivitasime lahenduse, millega anname meile teadaolevatest riketest klientidele ise mobiilisõnumiga teada. Nii ei pea need inimesed, kes on saanud sõnumi, et oleme rikkest teadlikud ja tegeleme sellega, enam rikketelefonile helistama. See vabastab oluliselt rikketelefoni koormust ja annab võimaluse liinile pääseda neil, kelle rikkest me veel ei tea. Tänu sellele on juhtimiskeskusel oluliselt lihtsam olukorrast ülevaadet pidada ja kokkuvõttes rikkeid ka kiiremini kõrvaldada," tutvustab Tõnne suvel sisse viidud uuendust ning loodab, et tänavune sügis ja talv tulevad suuremate tormide ja elektrikatkestusteta.