Raadio tarbimist iseloomustab ju see, et häält tuleb harjumuspärasest kõvemaks keerata.

Miks aga niisugune väike sõiduriist üldse loodud on? Ilmselt neile piirkondadele, kus a) parkimisega kitsas b) automaks oleneb sõiduriista suurusest, võimsusest vms.

Igatahes Eesti oludes on üsna tavatu – kuigi ka külateed kannatab ta üllataval kombel hästi – sellise pisikese pilliga ringi kärutada.

Samas: väikesel sõiduriistal on hulk uksi ning klaasist tagaluuk pealekauba. Istud sisse ja auto kogukaal kerkib rohkem kui 10% võrra. Ning pikkust on ta keskmise mehe kahe kehapikkuse jagu.

Kindlasti ei näe 108 välja nagu Peugeot. Niisugune, nagu järgmiste seeriate autod. Tõsi, tal on küll Peugeot´le omasid jooni, kuid need ei pääse piisavalt maksvusele.

See ei tähenda, et 108 näeks halb välja. Pigem on niisugune armsake. See sõna iseloomustab miskipärast rohkem naist ja eks noorema naisterahva auto see 108 ju olla ka võiks. Seda juhul, kui see naisterahvas natuke pirtsakas pole. Või kui ta ei pea kogu aeg linnas tiirutama ja foori all liialt unnates paigalt võtma.

Ülejäänud Peugeot´idest erineb 108 enam sisekujunduselt. Õigemini: esindab malli, mida järgivad ka Citroen C 1 ja Toyota Aygo.

Iluga siin priisatud pole. Arusaamatuks jääb vaid, miks. Krooni paneb pähe väike vardake selleks, et ekraanil teekonda käsitlevat infot sirvida… Retro!

Kahekesi mahub 108sse kõrvuti istuma. Tingimusel, kui olete sõbrad.

Isegi kojamees on ju üks. Mida sa kitsast autost ikka kahe kummiribaga nühid… Aga väljavaade on üllatavalt hea.

Jalgu sirutada saab päris kenasti, isteasend ka ei väsita. Ning seda saab väikese ruumi kohta piisavalt sättida.

Tagaiste, vaatamata sellele, et sinna pääseb omaette uksest, on aga pigem sümboolne. Isegi tagasihoidlik laiutaja suudab esiistme seljatoe nii taha viia, et sõbra tagaistmele sokutamine tundub võimalusena pigem teoorias.

Mis aga pakiruumi puutub, siis sõitsin selle 108ga maale, võtsin suure koti, ladusin sinna nii magamisasjad kui ka vahetusriided. Kott täitis nn ülaltlaetava pakiruumi kenasti, üle ei jäänud ega puudu ka mitte. Ning kokku pandud mantel mahtus veel kotile.

Aga kulutused? Viis liitrit bensiini tuleb 100 km läbimiseks siiski arvestada. Suvel näiteks seetõttu, et on teelõike, kus saab 110ga põrutada (põrutamise näol on siinkohal tegemist kunstilise liialdusega – toim).

Auto hinna kohta võime praegu teatada vaid niipalju, et 108 tuleb müügile varsti.