Kõik algab tarbijate eelistusi ja ühiskondlikke trende arvestavatest ideedest. Müügi ning tootearenduse osakonnad peavad tegema põhjaliku kodutöö ning veenduma, et toode vastaks tarbijate ootustele.

AS Eesti Pagar turundusjuhi Maria Martini sõnul sai tänavu pagaritoodete kategoorias esikoha saavutanud Täistera Pagarirösti lugu alguse soovist luua innovaatiline ja maitsev täisteratoode. „Seejärel algas retsepti koostamine, milles arvestasime tervislikkust, tarbijate hulgas valitsevaid trende ning maitse-eelistusi. Tootearenduses kasutasime Eestis toodetud idandatud rukki- ja nisuteri, chia seemneid ja mett,“ kirjeldas ta tervislikkusele rõhuvat lähenemist.

Peale retsepti alusel proovipartii tegemist järgnes degusteerimine ja toote maitse kohta andsid tagasisidet paljud ettevõtte kogenud töötajad. „Vajadusel esitatakse selles faasis ka ettepanekuid maitsenüansside muutmiseks või mõne uue komponendi lisamiseks. Edasi viib tee taas tootmisüksusesse ja sealt jälle degusteerimislaua taha, kuni soovitud tulemus on käes,“ lisas Martin.

Lisaks tehakse paralleelselt tööd toote tarbijateni viimiseks. Samaaegselt valmib pakend ja sõlmitakse kokkulepped jaekaubandusega.

Lõpuks ongi ideest saanud viimistletud vormi ja maitsega, testitud ning pilkupüüdev pakendatud toidukaup, mis on valmis tarbijate südameid võitma.

Eesti parimate toiduainete valmistamist korraldab igal aastal Eesti Toiduainetööstuse Liit. Konkursil saavad osaleda tooted, mis on Eestis tööstuslikult toodetud. Eesti Pagari Pagariröst tunnistati parimaks pagaritoodete kategoorias. Võidutoode sai õiguse kanda edaspidi pakendil vastavalt tunnustust Eesti Parim Pagaritoode 2017