PROOVISÕIT: Selle aasta Levorg
Alaline mudelikohendaja Subaru toob aeg-ajalt ikka välja mõne uuenduse, mis annab põhjust kõneleda ka kõigest muust, mis margi juures head on.
Tunnistan, et olin selle põlvkonna Subaru Levorgiga ka varem sõitnud, kuid kindluse mõttes sõitsin veel ühe korra. Hea auto, midagi pole öelda. Kui ikka vajutad, läheb. Ning kui tahad, et läheks veel, vali I ehk intelligentsuse asemel S ehk sport.
Peamine on muidugi vaadata, et sa oma sportimisega liiale ei lähe. 1600 cm ³ sisse saab hea insener üht-teist ikka mahutada. Üheksa sekundiga suudavad 170 hobujõudu sind pressida nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni. „Levorg on Subaru nägemus praktilisest kuid tavapärasest erksama hingega pereautost,“ tõttavad reklaamijad kommenteerima.
Protestiks üks põnts
Tuleb siiski tunnistada, et Levorg on pigem maanteesõiduks. Täpsemalt: aukudeta maanteedel sõitmiseks. Ta pole mingi randi- ega äärekiviületaja, vaid korralikult koolitatud juhi täpne sõiduriist.
Viimast sain tunda ühel rahvarohkel üritusel, kus parkla oli seatud heinamaa servale. Põmpsti, tegi auto esiosa ning ma jooksin ehmunult vaatama, et ega ometi mingi salakivi. Ei, lihtviisiline mättaserv, mida auto pisut põlgliku põmpsuga tervitas.
Istuda on Levorgis aga mugav, ka tagumisse pinki mahub kenasti. Pakiruum on isegi (veel) suurem kui hädapärast vaja, kaks põhjakatte all avanevat laegast lubavad muidu niisama veerevad ja kolisevad esemed rahulikult ära panna.
Muust mürinast ka: Levorgi on Subaru istutanud WRX STI platvormile. Ning otsekui rallisõidu-aegade meenutusena kostub salongi kallimale pereautole muidu mitte nii omast müra. Jah, asjaga on tegeletud ka sellesama mudeliuuenduse puhul, aga kes armastab enda ja edasiliikumise vahele kindlat helibarjääri ehitada, siis oodaku veel veidi.
Aga nüüd see uuendus
Sportlikult gaasi andes, end korralikku istmesse surudes, vägagi käepärast rooli keerates ja pereauto ruumikust nautides läks algul isegi meelest, et tegelikult oli Levorgi ju vahepeal uuendatud.
Nimelt on Subaru seadnud endale vägagi kõrge sihi – olla maailma kõige turvalisemate autode valmistaja. Kerge ei saa see tee olema, sest muidu juba üsna „valmis“ autosid arendatakse kõikjal hoolega vähesema heitme ja ohvriteta kokkupõrgete suunas.
Euro NCAP turvatesti viis tärni on Levorgil juba olemas, nüüd lisandus juhiabisüsteem EyeSight, mida viivad ellu tuuleklaasi taha paigaldatud stereokaamerad. Koosneb süsteem automaatsest pidurdajast, kohanduvast püsikiiruse hoidjast, sõidureas püsimisele manitsejast, väljasõidu eest hoiatajast. Ning kui juht muidu ei kuuletu, võib EyeSight ka ise veidikeseks rooli istuda.